Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DayDreamer
Då har man varit iväg till skroten i Kristinehamn som har självplock och fyndat :D åkte dit för att jag skulle ha ett bromsok som fanns där enligt bildelsbasen, 100kr för ett bromsok som fungerar toppen är helt ok :) men jag kunde inte hjälpa att gå ut och kolla ifall jag hittade något annat skoj som avbländningsbar backspegel eller centerhögtalare men tyvärr ingen sådan dock så fann jag en trä inredning :D självklart så plockade jag med dom. Jag tänkte nu fasiken kommer det bli dyrt men nej 150kr för all träinredning :shock: :-O) Tyvärr så var det en snik utrustad v70 som inte hade stolsvärme bak så jag kunde inte ta med den konsolen så jag tog jag askoppen från den istället :D
Bild
Det där kommer nog att bli bra! :wink: Tror ju dock att man ska ha ljust trä i en ljus inredning, men vad vet jag.
150kr för hela kalaset!? :shock: Jävlar vilket bra pris!
Fast det var ju ett jäkla ofog att inte ha stolsvärme bak. Ser kanske lite konstigt ut, med trä bara på koppen. :roll:

Hade de ingen ratt med trä då eller knopp med trä? :wink:

Jag får väl gratulera till en bra affär! :-)-)
White skrev:Riktigt snyggt det där! :-)-)
Ja det tycker jag också :mrgreen: :)
Bonden1989 skrev:Det där kommer nog att bli bra! :wink: Tror ju dock att man ska ha ljust trä i en ljus inredning, men vad vet jag.
150kr för hela kalaset!? :shock: Jävlar vilket bra pris!
Fast det var ju ett jäkla ofog att inte ha stolsvärme bak. Ser kanske lite konstigt ut, med trä bara på koppen. :roll:

Hade de ingen ratt med trä då eller knopp med trä? :wink:

Jag får väl gratulera till en bra affär! :-)-)
Ja det är ett otroligt bra pris och 100kr för bromsoket så 250kr fattigare kan inte fatta att jag fick allt för det priset en sak är iaf klar kommer aldrig att handla något mer från någon skrot som inte har självplock. Trodde värkligen inte att man kunde få samma saker för så mycket skillnad i pris. Nej dom hade ingen trä ratt eller någon knopp med trä fanns inte en enda s80 och bara en v70n så det var inte lätt att hitta en växelspaksknopp med trä :mrgreen: Det kommer bilder sen när det väl blir montering :)

Vet faktiskt inte hur det kommer bli där bak med enbart askkoppen i trä men ska försöka att få tag på resten. Tur är väl att det är sällan någon åker bak i bilen :).
DayDreamer skrev:
Vet faktiskt inte hur det kommer bli där bak med enbart askkoppen i trä men ska försöka att få tag på resten. Tur är väl att det är sällan någon åker bak i bilen :).
Åker sällan folk bak i min bil heller, men jag stör mig något förbannat på saker som ser halvfärdiga ut. Även när jag inte direkt ser det varje dag heller, men bara vetskapen om att det inte är komplett...

Just nu stör jag mig på min egen halvfärdiga inredning... :roll:
Bonden1989 skrev:
DayDreamer skrev:
Åker sällan folk bak i min bil heller, men jag stör mig något förbannat på saker som ser halvfärdiga ut. Även när jag inte direkt ser det varje dag heller, men bara vetskapen om att det inte är komplett...

Just nu stör jag mig på min egen halvfärdiga inredning... :roll:
Ja är sådan själv vet jag att något fattas så stör det mig. Som tillexempel så fattas det en skruv till handskfacket inget jag ser om jag inte öppnar luckan men nog fasen så stör det mig bara för att jag vet om det.

Ja inredningen ser du ju och det hjälper ju inte att ha ögonbindel då man ändå vet om att inredingen är halvfärdig och så är det lite svårt att köra bil med ögonbindel :mrgreen: .
DayDreamer skrev:Ja är sådan själv vet jag att något fattas så stör det mig. Som tillexempel så fattas det en skruv till handskfacket inget jag ser om jag inte öppnar luckan men nog fasen så stör det mig bara för att jag vet om det.

Ja inredningen ser du ju och det hjälper ju inte att ha ögonbindel då man ändå vet om att inredingen är halvfärdig och så är det lite svårt att köra bil med ögonbindel :mrgreen: .
Ja, man är ju lite lustig när man stör sig på sånt. :roll: :wink:

Köra med ögon bindel är inte så smart nä. :lol: Iofs kör jag ju samma väg varje dag året runt, så jag skulle nog klara rutten. Sen om det är någon i vägen går det väl illa... :wink:

Har du fått in inredningen nu? Askfatet och handskfacket byter man ju på 5 minuter. Det andra tar väl 1 timme... :wink:
Nej har haft annat för mig idag och imorgon ska jag iväg och hjälpa en så det blir inget då heller får väl se till veckan ifall man har tid och lust :)

Bilder kommer så klart :-DD
Hittade även en nivågivare/lutningssensor till larmet på skroten men när jag väl hade skruvat bort den så såg jag att det inte var rätt kontaktstycke, tusan också viste inte att det skiljde på kontaktstycken mellan 98-99 men ja det var ju mycket dom gjorde om då mellan 98-99.

Fick ju tag i ett bromsok också, så nu blir det väl till att montera det längre fram hoppas verkligen att den där förbannade :-(O) mässingskruven släpper och inte går av hur tusan tänkte man när man tar en mässing skruv som är ytterst känslig för allt våld.
Fick även se att HB fälg var väldigt rostig men när jag tittade närmare så förstod jag var det var. Det är allt spån som blir av skivan ytterbelägget är helt slut så det är stål mot stål där men skivan var ändå vin så det är inget som jag har haft jätte bråttom med att byta men nu är det dags när man har ett bromsok som fungerar :D
  • 1
  • 88
  • 89
  • 90
  • 91
  • 92
  • 252
Lufta koppling som inte går

Det är bara att fortsätta lufta tills de[…]

V60 sliter däck bak

Jag gissar på att det har med bilsläp a[…]

Liten ventil i gasspjället B230E