Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lillarapunzel skrev:
DayDreamer skrev:
White skrev:Ja att TS skulle ta åt sig av alla goda råd är uteslutet, det har tydligt visats. :roll:
Goda råd :lol: har vi ens gett henne det :mrgreen: ? Jag har glömt bort allt som sagts... kvällen är iaf räddad det blir till att läsa igenom denna tråden från första sidan och se vad man har glömt bort :roll:. Man lär ju få sig ett gott skratt lite då och då iaf (R)
+1 på den! (R)
Jag har bara lärt mig att man ska stoppa kanel i kylaren, eller hur det nu var! :mrgreen:
Precis kanel eller ingefära i kylaren stoppar läckage :-)-)
Användarvisningsbild
av garinge
DayDreamer skrev:Precis kanel eller ingefära i kylaren stoppar läckage :-)-)
fast man får ju tänka såhär med, kan det täta hål i kylaren, vad mer kan det täta i motorn.. clarkson hällde väl i ett ägg i kylaren som stoppade hålet har jag för mig i något avsnitt :)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
garinge skrev:
DayDreamer skrev:Precis kanel eller ingefära i kylaren stoppar läckage :-)-)
fast man får ju tänka såhär med, kan det täta hål i kylaren, vad mer kan det täta i motorn.. clarkson hällde väl i ett ägg i kylaren som stoppade hålet har jag för mig i något avsnitt :)
Precis tätar det läckage så finns ju alltid en risk att det tätar igen kylkanalerna, även värmepaketet kan det bli stopp i.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
White skrev:Fogskum tätar säkert bra också!? :-)))))
Precis rätta takter det, och helst ska det vara Biltemaoriginal fogskum :-)-)
av Lillarapunzel
Börjar bli så less....Eller något :*O/
Vi var ute med Blå idag igen, på motorväg också. Då ACn ju är paj körde vi med rutorna helt nere. Upp till 80 km/h, helt okej och inga konstigheter. Går lika bra som vanligt. Sen skulle vi prova att "pressa" den på högre hastigheter. Och oj, vad det gnisslade om det! :shock: Var ett helt öronbedövande gnissel i kombination med hackande/vibrerande. Detta var i typ 90 km/h. Så fort vi var nere i 78-80 km/h igen var allt som vanligt igen. Vad kan det vara som nu är fel då? -.-'
Användarvisningsbild
av White
Är väl samma fel som innan när du skrivit att bilen inte går att köra över 80km/h... :roll:

Det är ju liksom inte så att bilen står och självläker, man måste givetvis felsöka och göra vid!

Nej, mitt råd är att sälja skrotet och köpa en ordentlig fungerande bil.

Sedan en sak till. Varför är ni så jäkla envisa med att inte lämna in bilen när ni uppenbarligen inte klarar av att göra vid den själv? Det spelar ju ingen roll hur många råd
du får här då du gör precis tvärt emot allting. Förstår absolut inte varför du fortsätter att fråga om råd här då du ändå struntar i allting! Detta börjar bli jäkligt löjligt!
  • 1
  • 86
  • 87
  • 88
  • 89
  • 90
  • 159

Igår tvärnitade bilen igen pga "ko[…]

Tid för service - volvo s60 2017

Jag förstår det som att serviceindika[…]

Svart skinn. Vit läder blev blått av je[…]

Aldrig något problem med själva bilen m[…]