SubMarine skrev:Vill minnas att man gjorde om dragningen för att det var problem med isbildning i rören på vintern. Fördelen med den omvända dragningen är att det blir kortare rörlängd och alltså bättre respons från motorn. Sen hur mycket man märker det har jag ingen aning om.
Googlade lite på det och några säger att det gör en del skillnad. Det svåraste är väl bara att hitta överliggande tryckrör till min bil för jag måste ju även byta det undre tryckröret och den är det ju två givare som sitter i.
White skrev:DayDreamer skrev:Bra då har jag en turbo i bra skick bara en liten oljehinna i tryckröret om knappt det. Har faktiskt aldrig märkt någon blå rökpuff på min bil än.
Ja det kan nog stämma vad jag kommer ihåg nu så har jag för mig att det är sidoanslutning på IC'n på P2orna.
Gott att allt verkar vara i sin ordning!
-)
Ja för en gångs skull verkar det vara så :mrgreen:
Lucif3r skrev:SubMarine skrev:Vill minnas att man gjorde om dragningen för att det var problem med isbildning i rören på vintern.
Hmmm..... Känner igen det där... Kan inte riktigt förstå hur det skulle gå till dock...
Den nya dragningen må vara kortare(men är den verkligen det? röret från IC'n till turbon är ju jättelångt, bra mycket längre än "över motor"), så blir det ju mer böjar som luften måste fara igenom, och det kan sänka luftflödet. I regel vill man ju ha så raka vägar som möjligt för max effektivitet.
Tryckröret från turbon till IC'n är ju minst en mil lång :roll: Det är ju en jäkla omväg för luften att gå in längst ner på IC'n och sen så är det ju en jäkla böj ifrån IC'n till gasspjället efter som det sitter under insuget. Det borde ju bli ganska mycket bättre gasrespons tycker jag om man nu byter, jag har ju redan ett sportluftfilter i och det gjorde också en del på gasresponsen.