Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1061283
Har varit en testrunda på ungefär tio mil i dag för att testa bakvagnen. Det jag kan säga är att den känns mer "direkt" och inte lite flexig som innan, svårare att
avgöra dock än uppgraderingarna i framvagnen. Men bussningen som satt på bakaxeln på originalstaget var slut, så där måste det ha flexat en del. :)

Passade även på att tanka ny fräsch 98 oktan nu när den gamla som stått över vintern nästan var slut. :-)-)
#1061335
Det är inte alltid man märker någon super-skillnad på uppgraderingar. Men hur som så står ju bakvagnen tämligen rätt nu jämnfört med innan, vilket ger en mer naturlig fjädring och kan ev. slita mindre däck.
Dessutom skonar det ju den där ap-känliga vaggan också. Den mår inte direkt bra av att arbeta "snett" under längre perioder.


Du har förresten inte tänkt på att slänga på en multilink-bakvagn istället? Du är ju inte direkt ute och sladdar med bilen eller har herrejössesmycket effekt, så hållbarheten är det knappast någon fara med.
Visserligen kräver det lite svetsning och så, och du kanske inte kan/har möjlighet till en sån modifiering. Men det skulle ju helt klart vara värt det på en lagom bruksbil :)
#1061340
White skrev:Jo lite skillnad blev det, men ingen "wow" upplevelse. :) Vet faktiskt inte vilka bussningar IPD kör med i sina stag?
För mig att du valde mellan Powerflex bussningar eller unibals när du beställde det? ??:-/ Eller det kanske var något till framvagnen ?:-/ Det var väl tur iaf att skillnaden blev åt rätt håll av den lilla skillnaden som blev :D
#1061343
Lucif3r skrev:Det är inte alltid man märker någon super-skillnad på uppgraderingar. Men hur som så står ju bakvagnen tämligen rätt nu jämnfört med innan, vilket ger en mer naturlig fjädring och kan ev. slita mindre däck.
Dessutom skonar det ju den där ap-känliga vaggan också. Den mår inte direkt bra av att arbeta "snett" under längre perioder.


Du har förresten inte tänkt på att slänga på en multilink-bakvagn istället? Du är ju inte direkt ute och sladdar med bilen eller har herrejössesmycket effekt, så hållbarheten är det knappast någon fara med.
Visserligen kräver det lite svetsning och så, och du kanske inte kan/har möjlighet till en sån modifiering. Men det skulle ju helt klart vara värt det på en lagom bruksbil :)
Svets? Vem behöver svets när det finns kemisk metall på Biltema :mrgreen: :wink:
#1061350
Lucif3r skrev:Det är inte alltid man märker någon super-skillnad på uppgraderingar. Men hur som så står ju bakvagnen tämligen rätt nu jämnfört med innan, vilket ger en mer naturlig fjädring och kan ev. slita mindre däck.
Dessutom skonar det ju den där ap-känliga vaggan också. Den mår inte direkt bra av att arbeta "snett" under längre perioder.


Du har förresten inte tänkt på att slänga på en multilink-bakvagn istället? Du är ju inte direkt ute och sladdar med bilen eller har herrejössesmycket effekt, så hållbarheten är det knappast någon fara med.
Visserligen kräver det lite svetsning och så, och du kanske inte kan/har möjlighet till en sån modifiering. Men det skulle ju helt klart vara värt det på en lagom bruksbil :)
Nej så är det! Visst känner man skillnad, men inte jättemycket. Snyggare i alla fall när bakaxeln centrerar under bilen. :-)-)

Nej någon multilink blir det inte. Tycker det funkar ypperligt med chassit som det är nu. :)



DayDreamer skrev:
White skrev:Jo lite skillnad blev det, men ingen "wow" upplevelse. :) Vet faktiskt inte vilka bussningar IPD kör med i sina stag?
För mig att du valde mellan Powerflex bussningar eller unibals när du beställde det? ??:-/ Eller det kanske var något till framvagnen ?:-/ Det var väl tur iaf att skillnaden blev åt rätt håll av den lilla skillnaden som blev :D
Jo jag valde mellan uniball och polybussningar, men dom senare vet jag inte fabrikatet på tyvärr. :) Ja den lilla skillnaden stör mig inte ett dugg faktiskt! :)



DayDreamer skrev:
Lucif3r skrev:Det är inte alltid man märker någon super-skillnad på uppgraderingar. Men hur som så står ju bakvagnen tämligen rätt nu jämnfört med innan, vilket ger en mer naturlig fjädring och kan ev. slita mindre däck.
Dessutom skonar det ju den där ap-känliga vaggan också. Den mår inte direkt bra av att arbeta "snett" under längre perioder.


Du har förresten inte tänkt på att slänga på en multilink-bakvagn istället? Du är ju inte direkt ute och sladdar med bilen eller har herrejössesmycket effekt, så hållbarheten är det knappast någon fara med.
Visserligen kräver det lite svetsning och så, och du kanske inte kan/har möjlighet till en sån modifiering. Men det skulle ju helt klart vara värt det på en lagom bruksbil :)
Svets? Vem behöver svets när det finns kemisk metall på Biltema :mrgreen: :wink:
Haha! Ja det hade ju också varit en lösning! :mrgreen:
  • 1
  • 85
  • 86
  • 87
  • 88
  • 89
  • 291
V60 D4 går ryckigt

Hej! Har en V60 D4 2017 VEA som går ryckigt[…]

Apersson850, du som vet det mesta, har du tips p&[…]

Årsmodell 2018, så tveksamt om det &au[…]

Volvo 740 startar inte

Inget ljud från startmotor, inte en lampa so[…]