- fre 25 mar 2016, 14:03
#1061282
Förut har jag alltid dragit det mesta med vanligt spärrskaft, men på denna bilen har jag gett mig fanken på att göra allt enligt "boken". :)
Moderator: Moderatorer
White skrev:Jo lite skillnad blev det, men ingen "wow" upplevelse. :) Vet faktiskt inte vilka bussningar IPD kör med i sina stag?För mig att du valde mellan Powerflex bussningar eller unibals när du beställde det? ??:-/ Eller det kanske var något till framvagnen ?:-/ Det var väl tur iaf att skillnaden blev åt rätt håll av den lilla skillnaden som blev :D
Lucif3r skrev:Det är inte alltid man märker någon super-skillnad på uppgraderingar. Men hur som så står ju bakvagnen tämligen rätt nu jämnfört med innan, vilket ger en mer naturlig fjädring och kan ev. slita mindre däck.Svets? Vem behöver svets när det finns kemisk metall på Biltema :mrgreen:
Dessutom skonar det ju den där ap-känliga vaggan också. Den mår inte direkt bra av att arbeta "snett" under längre perioder.
Du har förresten inte tänkt på att slänga på en multilink-bakvagn istället? Du är ju inte direkt ute och sladdar med bilen eller har herrejössesmycket effekt, så hållbarheten är det knappast någon fara med.
Visserligen kräver det lite svetsning och så, och du kanske inte kan/har möjlighet till en sån modifiering. Men det skulle ju helt klart vara värt det på en lagom bruksbil :)
Lucif3r skrev:Det är inte alltid man märker någon super-skillnad på uppgraderingar. Men hur som så står ju bakvagnen tämligen rätt nu jämnfört med innan, vilket ger en mer naturlig fjädring och kan ev. slita mindre däck.Nej så är det! Visst känner man skillnad, men inte jättemycket. Snyggare i alla fall när bakaxeln centrerar under bilen.
Dessutom skonar det ju den där ap-känliga vaggan också. Den mår inte direkt bra av att arbeta "snett" under längre perioder.
Du har förresten inte tänkt på att slänga på en multilink-bakvagn istället? Du är ju inte direkt ute och sladdar med bilen eller har herrejössesmycket effekt, så hållbarheten är det knappast någon fara med.
Visserligen kräver det lite svetsning och så, och du kanske inte kan/har möjlighet till en sån modifiering. Men det skulle ju helt klart vara värt det på en lagom bruksbil :)
DayDreamer skrev:Jo jag valde mellan uniball och polybussningar, men dom senare vet jag inte fabrikatet på tyvärr. :) Ja den lilla skillnaden stör mig inte ett dugg faktiskt! :)White skrev:Jo lite skillnad blev det, men ingen "wow" upplevelse. :) Vet faktiskt inte vilka bussningar IPD kör med i sina stag?För mig att du valde mellan Powerflex bussningar eller unibals när du beställde det? ??:-/ Eller det kanske var något till framvagnen ?:-/ Det var väl tur iaf att skillnaden blev åt rätt håll av den lilla skillnaden som blev :D
DayDreamer skrev:Haha! Ja det hade ju också varit en lösning! :mrgreen:Lucif3r skrev:Det är inte alltid man märker någon super-skillnad på uppgraderingar. Men hur som så står ju bakvagnen tämligen rätt nu jämnfört med innan, vilket ger en mer naturlig fjädring och kan ev. slita mindre däck.Svets? Vem behöver svets när det finns kemisk metall på Biltema :mrgreen:
Dessutom skonar det ju den där ap-känliga vaggan också. Den mår inte direkt bra av att arbeta "snett" under längre perioder.
Du har förresten inte tänkt på att slänga på en multilink-bakvagn istället? Du är ju inte direkt ute och sladdar med bilen eller har herrejössesmycket effekt, så hållbarheten är det knappast någon fara med.
Visserligen kräver det lite svetsning och så, och du kanske inte kan/har möjlighet till en sån modifiering. Men det skulle ju helt klart vara värt det på en lagom bruksbil :)
Apersson850, du som vet det mesta, har du tips p&[…]