Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Schmoyoho
Lucif3r skrev:
Schmoyoho skrev:Starta en tråd i i 850-delforumet eller motorforumet så kanske någon kan förklara lite grundläggande vad en kamrem gör och varför det är en viktig del att sköta.
Nej för f... Vi har det så lugnt och skönt där, vi klarar oss så bra utan frågor som 2 sekunders googling kan svara på :roll:
Okej, men kanske någon kan förklara här i tråden lite förenklat hur en kamrem fungerar då och varför man inte ska slarva med bytena?
av Rådlös
Här, Rapunzel! Titta på den här filmen och ta till dig vad du ser:

Det framgår tämligen klart och tydligt vad som händer när kamremmen går av, eller också varför det är viktigt att "kuggarna" på remmen och remhjulen verkligen är på rätt plats i rätt tillfälle.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Schmoyoho skrev:Okej, men kanske någon kan förklara här i tråden lite förenklat hur en kamrem fungerar då och varför man inte ska slarva med bytena?

Det har redan gjorts dom första 30-40 sidorna, hjälper inte, vägrar fatta, "bilen går ju bra" blir svaret...................
Användarvisningsbild
av DayDreamer
White skrev:Ja att TS skulle ta åt sig av alla goda råd är uteslutet, det har tydligt visats. :roll:
Goda råd :lol: har vi ens gett henne det :mrgreen: ? Jag har glömt bort allt som sagts... kvällen är iaf räddad det blir till att läsa igenom denna tråden från första sidan och se vad man har glömt bort :roll:. Man lär ju få sig ett gott skratt lite då och då iaf (R)
av Lillarapunzel
DayDreamer skrev:
White skrev:Ja att TS skulle ta åt sig av alla goda råd är uteslutet, det har tydligt visats. :roll:
Goda råd :lol: har vi ens gett henne det :mrgreen: ? Jag har glömt bort allt som sagts... kvällen är iaf räddad det blir till att läsa igenom denna tråden från första sidan och se vad man har glömt bort :roll:. Man lär ju få sig ett gott skratt lite då och då iaf (R)
+1 på den! (R)
Jag har bara lärt mig att man ska stoppa kanel i kylaren, eller hur det nu var! :mrgreen:
av Lillarapunzel
Lucif3r skrev:
Exyzäta skrev:... denna blivande "skrotbilen".

"blivande"? Den är ju redan skrot, det klarar ju inte ens av att användas som bil, mer än på upp till 80km/h-vägar.
Schmoyoho skrev: Starta en tråd i i 850-delforumet eller motorforumet så kanske någon kan förklara lite grundläggande vad en kamrem gör och varför det är en viktig del att sköta.
Nej för f... Vi har det så lugnt och skönt där, vi klarar oss så bra utan frågor som 2 sekunders googling kan svara på :roll:
Sen när den blir min bil fullt ut lär den väl ändå aldrig gå mer än 80 km/h, så det känns ju som det minsta problemet med den atm ;)
Användarvisningsbild
av White
Lillarapunzel skrev:
DayDreamer skrev:
+1 på den! (R)
Jag har bara lärt mig att man ska stoppa kanel i kylaren, eller hur det nu var! :mrgreen:
Ja kanel eller grillkrydda, funkar vilket som! Haha! :mrgreen:
  • 1
  • 85
  • 86
  • 87
  • 88
  • 89
  • 159
Xc60 MY26 Kylt handsfack

Ja, vissa av dem har det.

Jag har en V60 2023 och har samma beteende. Å[…]

Bränslytryckgivare