- tis 19 jul 2016, 00:16
Då hade jag planerat in även ett byte av automatlådeoljan, den ska vara klarröd och genomskinlig som hallonsaft.
Moderator: Moderatorer
White skrev:Då hade jag planerat in även ett byte av automatlådeoljan, den ska vara klarröd och genomskinlig som hallonsaft.Pappa hade redan tänkt att vi skulle byta den.....I framtiden... ;)
robinb3rgsten skrev:Beundrar er alla som orkar tjata på henne om o fixa bilen. De är ju bara gnäll om de o de o allt annat men inget görs på bilen såHar man för lite tid så har man.
Exyzäta skrev:... denna blivande "skrotbilen".
Schmoyoho skrev: Starta en tråd i i 850-delforumet eller motorforumet så kanske någon kan förklara lite grundläggande vad en kamrem gör och varför det är en viktig del att sköta.Nej för f... Vi har det så lugnt och skönt där, vi klarar oss så bra utan frågor som 2 sekunders googling kan svara på :roll:
Lucif3r skrev:Just det, tänkte inte på det.Exyzäta skrev:... denna blivande "skrotbilen".
"blivande"? Den är ju redan skrot, det klarar ju inte ens av att användas som bil, mer än på upp till 80km/h-vägar.
Schmoyoho skrev: Starta en tråd i i 850-delforumet eller motorforumet så kanske någon kan förklara lite grundläggande vad en kamrem gör och varför det är en viktig del att sköta.Nej för f... Vi har det så lugnt och skönt där, vi klarar oss så bra utan frågor som 2 sekunders googling kan svara på :roll:
Lillarapunzel skrev:Aha! Kanon! Det är ganska enkelt att byta, men det tar lite tid bara. :)White skrev:Då hade jag planerat in även ett byte av automatlådeoljan, den ska vara klarröd och genomskinlig som hallonsaft.Pappa hade redan tänkt att vi skulle byta den.....I framtiden... ;)
Lillarapunzel skrev:Säker på att det inte är just grusig coca-cola som är i lådan nu? Någon kanske har bytt och hällt i cola istället för hallonsaft...White skrev:Har ni förresten kollat hur oljan ser ut i automatlådan? Den ska bytas var 6000e mil om man är noga med sin bil.Ja, pappa gjorde den när vi var och kollade på den. Den ser ut som grusig Coca-Cola... :roll:
Vi kan inte heller hitta några papper som tyder på att den någonsin ska vara bytt (och då finns ändå t.om. spolarvätska inköp noterade i pärmarna vi fick med!)...............................
Edit: Men automatlådan funkar ypperligt!
Lucif3r skrev:Vänta bara snart så sitter det en LGF-skylt på den bak och går inte fortare än 30 km/hExyzäta skrev:... denna blivande "skrotbilen".
"blivande"? Den är ju redan skrot, det klarar ju inte ens av att användas som bil, mer än på upp till 80km/h-vägar.
Jag har en V60 2023 och har samma beteende. Å[…]
Hittade problemet de va Tändmodulen som sp&ou[…]