Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lillarapunzel skrev:
DayDreamer skrev:Hur går det här då med bilen? Ingen salladsbjudning än? :wink:
Hahaha nej då! :lol:
Bara några ägare som börjar fråga sig om inte servicebehovet snart överstiger värdet av bilen.......... (I) (H)

Edit: Då räknar jag ändå med att Blå är värd kring 8-10 000 kr.
Ja bra fråga, har det tillkommit några fler fel?

Om du nu vill sälja blå så kan du ju lägga ut den för 8000 kr men du får nog vara bered på att folk kommer att försöka få ner priset. Men vem vet du får den säkert såld för 8000kr
av Lillarapunzel
Lucif3r skrev:........................................ Du jämför din sletna 10V med R-modellerna... bra jobbat. R är ungefär 10 gånger så mycket mer bil än din slöa sak någonsin kommer vara.
Vad är R-modellerna? :shock: Tycker de där ser rätt lika ut som Blå. Jag menar, de är sedaner, har skinnklädsel och är i fint skick. Same, same, men med annan färg typ?
av Lillarapunzel
DayDreamer skrev:
Lillarapunzel skrev:
DayDreamer skrev:Hur går det här då med bilen? Ingen salladsbjudning än? :wink:
Hahaha nej då! :lol:
Bara några ägare som börjar fråga sig om inte servicebehovet snart överstiger värdet av bilen.......... (I) (H)

Edit: Då räknar jag ändå med att Blå är värd kring 8-10 000 kr.
Ja bra fråga, har det tillkommit några fler fel?

Om du nu vill sälja blå så kan du ju lägga ut den för 8000 kr men du får nog vara bered på att folk kommer att försöka få ner priset. Men vem vet du får den säkert såld för 8000kr
Vi funderar inte på att sälja Blå!
Däremot på vad/i vilken omfattning vi ska renovera den. Om vi skulle fixa precis allt på den skulle det kosta ca. 25 000 kr. Det är inte rimligt att lägga.

Nja, både ja och nej på den frågan. Den hade ju vissa fel vi kände till redan när vi köpte den, som typ att kamremmen var bytt för 13 000 mil/14 år sedan, att ACn var paj, att bromsskivorna bak var rostiga, att auto-växellådsoljan aldrig var bytt och såg konstig ut m.m. Däremot luktade den inte bränd olja när vi köpte den, och i början. Samt att den inte gick "hackigt" i högre hastigheter.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Ok vart nästan rädd att ni skulle sälja den och att denna roliga tråden skulle försvinna :shock: :)
Nu vet ju jag inte riktigt hur ni har prioriterat om ni nu skulle laga allt eftersom, men det viktigaste (prio 1) är iaf kamremmen... låter det bekant (R)
Sen skulle jag nog gå på växellådan då den heller inte mår så bra av den gamla oljan, Nu vet jag inte om du/ni klara av att vara utan AC? Själv så skulle jag aldrig klara det så den hade fått prio 3 av mig. Sen skulle jag nog se över oljeläckaget vilket jag misstänker är en dåligt packning runt oljelocket, sen får man väl ta det allt eftersom, ryckningarna kan ju vara tändstift, tändkablar, fördelare och rotorn. :)

Hade ni klarat av att gjort det mesta själv så hade ju totalkostnaden sjunkit mycket.
av Lillarapunzel
DayDreamer skrev:Ok vart nästan rädd att ni skulle sälja den och att denna roliga tråden skulle försvinna :shock: :)
Nu vet ju jag inte riktigt hur ni har prioriterat om ni nu skulle laga allt eftersom, men det viktigaste (prio 1) är iaf kamremmen... låter det bekant (R)
Sen skulle jag nog gå på växellådan då den heller inte mår så bra av den gamla oljan, Nu vet jag inte om du/ni klara av att vara utan AC? Själv så skulle jag aldrig klara det så den hade fått prio 3 av mig. Sen skulle jag nog se över oljeläckaget vilket jag misstänker är en dåligt packning runt oljelocket, sen får man väl ta det allt eftersom, ryckningarna kan ju vara tändstift, tändkablar, fördelare och rotorn. :)

Hade ni klarat av att gjort det mesta själv så hade ju totalkostnaden sjunkit mycket.
Inte i första taget!
Hahaha ja, det måste vi ta tag i :lol:
AC klarar vi oss utan.
Däremot kan vi inte göra ett skit själva, och det är ju det som kostar tyvärr :( Eller jo, vi kan tanka, fylla i spolarvätska, byta däck och kolla oljan. Men mer vill vi inte hålla på med pga. okunskap om hur motorn m.m. funkar.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lillarapunzel skrev:
DayDreamer skrev:Ok vart nästan rädd att ni skulle sälja den och att denna roliga tråden skulle försvinna :shock: :)

Inte i första taget!
Hahaha ja, det måste vi ta tag i :lol:
AC klarar vi oss utan.
Däremot kan vi inte göra ett skit själva, och det är ju det som kostar tyvärr :( Eller jo, vi kan tanka, fylla i spolarvätska, byta däck och kolla oljan. Men mer vill vi inte hålla på med pga. okunskap om hur motorn m.m. funkar.
Precis behåll den så länge ni klarar av att hålla den i bra skick.
Ja jag tror att det börjar bli dags nu :roll: :lol:
Ok det som jobbar hårdast i min bil är AC och inte turbon :lol:
Ja då är det ju lika bra att låta någon annan/lämna in bilen till någon som kan :)
Användarvisningsbild
av White
Lillarapunzel skrev:
Lucif3r skrev:........................................ Du jämför din sletna 10V med R-modellerna... bra jobbat. R är ungefär 10 gånger så mycket mer bil än din slöa sak någonsin kommer vara.
Vad är R-modellerna? :shock: Tycker de där ser rätt lika ut som Blå. Jag menar, de är sedaner, har skinnklädsel och är i fint skick. Same, same, men med annan färg typ?
Som att jämföra äpplen och päron ungefär... :roll:
av Schmoyoho
Jag fortsätter mitt spår med hästanalogier och kontrar med: vad är skillnaden? Båda har fyra ben och är bruna. Båda borde ju vara likvärdiga på travbanan.

Bild
Bild
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Lillarapunzel skrev:Vad är R-modellerna? :shock: Tycker de där ser rätt lika ut som Blå. Jag menar, de är sedaner, har skinnklädsel och är i fint skick. Same, same, men med annan färg typ?

..... ugh........................ Nästan dubbelt så mycket motor, diffad drivning, helt annat chassi, betydligt mer utrustning, exklusiv R-utrustning och en jävla massa annat.
Jämfört med R så är din en åsna med vagn(nej, inte ens en häst med vagn!).
  • 1
  • 80
  • 81
  • 82
  • 83
  • 84
  • 159
Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]

På min 2012 volvo v70 1.6 D4162T har jag kon[…]