Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Jag blir inte riktigt klok på det här med centerhögtalare till min bil det ser inte ut att vara så lätt att koppla in efteråt eller så är det bara jag som inte fattar tillräckligt (det är nog det) :| Har hittat lite beskrivningar och bilder eller ja bara en bild på hur allt ska kopplas till stereon :roll: det är precis det som jag inte riktigt förstår kollar man på kablarna som ska in på den stora stereon SC-901 så är det bara en kabel i den mindre av dom stora kontakterna medans på min bil är det fullt i kablar på den kontakten ??:-/

Bilden är tagen från Google och alla som har den stereon SC-901 och centerhögtalaren har kablage som ser ut så alltså inte dom runda svarta utan den mindre av den stora svarta kontakten som bara har en kabel i sig den gula kabeln.
Bild

Kollar man kablaget på min bil så ser det ut så här. Då är det massor av kablar i den kontakten istället ?:-/
Bild
DayDreamer skrev:
White skrev:Ofta håller ju äldre saker längre än moderna med. :)
Absolut nu har dom börjat att snåla ner på saker dom skyller säkert på miljön men priset är det dubbla om inte mer :shock:

Nja, ni lär allt tillbaka längre i tiden för att få något som håller... Elektronik från mitten på nittiotalet är ju riktig urusel, då kraven om blyfritt tenn kom. Och blyfritt tenn på 90-talet var tämligen värdelöst... Det är iofs fortfarande värdelöst, men inte lika iaf.
Jag vill minnas att bilar med slutsteg original till högtalarna har färre kablar in i stereon. Men alla kablar finns ändå där bakom
Vill man använda stereons förstärkare på bilar med original monterat slutsteg får man gräva lite bakom stereon och dela på kablaget.
När ja köpte min V70R satt en eftermarknads stereo i bilen men slutsteget under passagerarstolen va inte inkopplat. Men det gick att använda.
Nu förstår jag hur man går tillväga jag googlade lite och som tur var så hittade jag en beskrivning och lite bilder.
Här är bilden med kablarna nu förstår jag var allt ska kopplas in och varför det bara var en kabel på den stereon på översta bilden :)

Car End: Där ska kablarna som jag har på min bil in.
Radio End: Dom kablarna ska till radion.
Amp End: Dom kablarna ska gå till förstärkaren.
Det var inte svårare än så :D
Bild
Perra83 skrev:Jag vill minnas att bilar med slutsteg original till högtalarna har färre kablar in i stereon. Men alla kablar finns ändå där bakom
Vill man använda stereons förstärkare på bilar med original monterat slutsteg får man gräva lite bakom stereon och dela på kablaget.
När ja köpte min V70R satt en eftermarknads stereo i bilen men slutsteget under passagerarstolen va inte inkopplat. Men det gick att använda.
Ok bra att veta att det är under passagerarstolen man ska leta för att finna förstärkaren.
Det var tur jag hittade bilden annars så hade jag kanske gåttbet för det vara bara dom där två kontaktstyckena som fanns bakom stereon på min bil.
Det ser ut att bli en utmaning att hitta en centralhögtalare och alla dess tillbehör har kollat igenom bildelsbasen och finner inte ens en begagnad centerhögtalare :x Bara massa RTI skärmar kanske slutar med att det får bli RTI istället :roll: Vad jag har förstått eller det som jag har läst är att det sitter andra högtalare i dörrarna något kallade dyn-audio högtalare.

Som det ser ut nu vekar det vara mycket mer jobb att koppla in en centerhögtalare och uppgradera ljudet i bilen än att koppla in en RTI enhet det är ju rena barnleken :lol: Får väl se vad jag får tag på bättre ljud skadar ju inte men jag är samtidigt nöjd med det ljudet som är i bilen nu och en RTI enhet (gps) känns nästan mer roligare att ha i bilen visst det kanske inte går att få tag i några kartuppdateringar längre :| Har faktiskt besluts ångest :mrgreen:.

Som det ser ut på ett koplingsschema till RTI så verkar det vara med någon TV-tuner betyder det att man kan kolla på TV via gps-skärmen? Det är svårt att se men allra längst ner på schemat står det tv tuner och det går en kabel därifrån till skärmen.
Bild
  • 1
  • 79
  • 80
  • 81
  • 82
  • 83
  • 252
Lambdalampan lyser

Bilen går fett av i nuläget okänd […]

Jag blev utsatt för samma fenomen idag 22/7 2[…]

Volvo 850 Efter kopplingsbytet hängdes trof&[…]