Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Stagern
skulle för egen del inte koppla bort bränsletrycksregulatorn för på en kompis 945 så pajade btr:en och den startade inte, i början misstänkte vi att de var nåt annat när vi hade bytt en massa annat så visade de sig att de var just den som hade pajat :(

en ny btr kan man köpa på skandix nere i tyskland för 6-700 kr :)
Användarvisningsbild
av päpplet
Nu var det ju inte frågan om en bränsletrycksregulator utan en tryckackumulator som lagrar tryck så motorn ska hoppa igång snabbare då bränslepumparna startar först då motorn snurrar
Användarvisningsbild
av Lucif3r
päpplet skrev:Nu var det ju inte frågan om en bränsletrycksregulator utan en tryckackumulator som lagrar tryck så motorn ska hoppa igång snabbare då bränslepumparna startar först då motorn snurrar

... Vilket bör kunna åtgärdas på samma sätt 85x70(och säkert nyare bilar också) gör det på - skaffa ett relä som slår igång pumparna några sekunder när man vrider på tändningen :)

Iofs är skillnande inte speciellt stor på starten om det finns tryck innan eller inte, kanske 1 varv på startmotorn eller så. Iaf på B230FB som jag hade :)
av olofp
Ja precis, det är tryckackumulatorn som sitter under bilen nära pumpen.

Jag försöker söka efter en sån på bildelsbasen.se men jag hittar ingen! Vet ni kunniga om det finns något annat namn för tryckackumulatorn?
Användarvisningsbild
av päpplet
Den brukar följa med bränslepumpen
av olofp
Nu är sommardäcken på! Vilket lyft det blev.
Jag upptäckte dock att höger frambroms verkar ligga på. Det hjulet går mycket trögare att vrida runt än vänster. Jag har lagt märke till att bilen drar lite mer bensin än normalt också, det kanske hänger ihop.
Användarvisningsbild
av päpplet
Dax för bromsrenovering då med andra ord :)
av olofp
Ja precis. Får se om det räcker med att motionera upp oken eller om de behöver renoveras.
Jag såg förresten att biltemas bromsok bara kostar 600 spänn. Har du nån erfarenhet av dom?
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 16

Brukar det inte finnas möjlighet i dagens el[…]

Pilot Assist - finns det olika?

Min 2019 lägger av i 140 km/h, tror jag det &[…]

Carplay trådlöst?

Jag har själv sökt svar och lösning[…]