Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
rikrd skrev:Det gäller att "keep it light" som fonz säger :)
Ah!

Nu fattade jag referensen till Youtubekanalen Dipyourcar med Fonzie!! :D
Åh, hade gärna varit med på en större batch men har verkligen inte råd just nu. Och jag har inte bestämt mig för färg ännu heller.. :/
Användarvisningsbild
av joel80
Synd.. känns så dumt att köpa bara några när det är så pass bra pris på det om man köper många. :)
Ska försöka övertala Brainy.. Han är ju Gävlebo också.. :D
av Uninium
Vad kostar en burk? Såg att biltema säljer "plastidip" för 189kr artnr 3655
Användarvisningsbild
av rikrd
joel80 skrev:
rikrd skrev:Det gäller att "keep it light" som fonz säger :)
Ah!

Nu fattade jag referensen till Youtubekanalen Dipyourcar med Fonzie!! :D
Hehe, precis! =)
Jag dippade som sagt mina 18" och det räckte med 3-3½ burk, så har man mindre fälgar
räcker det gott å väl med 3, kanske färre :) Med det är ju bättre att köpa på sig så man
har. Jag fortsatte ju även att dippa dörrlister och trösklar på förra bilen, då blev det svart
på rikigt :)
Användarvisningsbild
av joel80
unlock26 skrev:Vad kostar en burk? Såg att biltema säljer "plastidip" för 189kr artnr 3655
Jag köpte 5st för 169kr/st på conrad.se... försöker få ihop lite folk som vill samköpa så man kan köpa 10+ och få dem för 151kr/st.
Biltemas är ju en kopia.. PlastiDip är ju ett eget varumärke och min känsla är att specifikationerna på styrka och hållbarhet på den är bättre. :)
Micce1980 skrev:Hur hållbart är det att dippa? :)
Beror på hur många lager du lägger, men jag räknar med att mitt håller den här säsongen och kanske även nästa. Jag kör nästan 3000mil per år...
Gör man rent kan man ju "reparera" färgen också genom att spruta på ett par lager till. Såg att man kan köra nån slags thinner på färgen för att få den flytande igen om det skrapats av och man vill fixa till så man inte får en upphöjnad när man lägger på fler lager.

Det ska hålla för högtryckstvätt och sånt.. Det kommer att testas ordentligt. :)
Tobzter skrev:http://cardipsverige.se/index.php?route=common/home
Här har ni billig plastidip
Billigt ja men inte PlastiDip där heller.. nån som testat de här billigare efterträdarna och kan säga nått om kvalité?
Användarvisningsbild
av Stagern
Billigt ja men inte PlastiDip där heller.. nån som testat de här billigare efterträdarna och kan säga nått om kvalité?
Jag ska testa biltema gummifärg på mina vinterdäck till min 945 i slutet av månaden har sett andra som använt deras gummifärg med bra resultat :)
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 33

Sista bilden är en titt ner i cylinder #3. En[…]

Någon som hittat någon vettig lös[…]

Och det skulle då orsaka knarr vid svän[…]

1 liter på 75 mil låter ju inget vidar[…]