- mån 08 jul 2013, 20:57
#768303
Då var det dags igen!
Kamremsbyte del 1. Blev ungefär 5-6 timmar ute i garaget, dock vart de första gången så tog en jävla tid. Och för att få ditt kamaxelolken så behövde jag skruva loss typ halva biljäveln.... :-(O) Hoppas aset startar när jag är klar!! :roll:
Bilen upppallad och tömd på kylarvetska, samt höger framhjul demonterat.


TADA Dom äckliga kamdreven :mrgreen:

Sen vart det ju bara och plocka loss allt och lite till för att motorfästet skulle bort, vilket jag trodde jag skulle klara mig ifrån men icke!

Das satans kamaxeltolk :D


Sen tycker jag bilen pyser alödeles för mycket när den växlar, kan detta ha med det att göra kanske? Blir att åka till hydroscand och köpa nya slangar :) vad är wakumsslangar i för storel inv 5 eller 6 mm?

Så imorgon ska jag inhandla rostlösare för hela slanten så jag får loss remhjulet till drivremen på vevaxel satt något.... :-(O) Del 2 kommer imorgon :D
Kamremsbyte del 1. Blev ungefär 5-6 timmar ute i garaget, dock vart de första gången så tog en jävla tid. Och för att få ditt kamaxelolken så behövde jag skruva loss typ halva biljäveln.... :-(O) Hoppas aset startar när jag är klar!! :roll:
Bilen upppallad och tömd på kylarvetska, samt höger framhjul demonterat.


TADA Dom äckliga kamdreven :mrgreen:

Sen vart det ju bara och plocka loss allt och lite till för att motorfästet skulle bort, vilket jag trodde jag skulle klara mig ifrån men icke!

Das satans kamaxeltolk :D


Sen tycker jag bilen pyser alödeles för mycket när den växlar, kan detta ha med det att göra kanske? Blir att åka till hydroscand och köpa nya slangar :) vad är wakumsslangar i för storel inv 5 eller 6 mm?

Så imorgon ska jag inhandla rostlösare för hela slanten så jag får loss remhjulet till drivremen på vevaxel satt något.... :-(O) Del 2 kommer imorgon :D