Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

SA4AQS skrev:Med knappen jordar du relät ute i moturutrymmet som tar manöver ström från rätt säkring i säkringslådan. I kontaken jag nämde finns allt du behöver har jag för mig.
Nej det sitter bara i dimljus knappen anars är det glödlampor :wink:
Bara det lyser så :mrgreen:

Får väl öppna och kika, men jag ska ju "bara" ha en sladd in och ut, förstår inte hur jag ska behöva bort i handskfacket och rota ?:-/

Jaja, får kika på det nästa vecka, nu ska jag njuta av en avklarad framvagn och se fram emot bakvagnen! :-DD
Hm, det såg visst inte helt ut som jag trodde där bak, dock positivt överraskad av att där inte var några glapp iaf!
Det mesta såg hyfsat fräscht ut, vet inte om det är framvagnen som brukar slitas mest vid "normalt" användande?

Sähär såg det ut iaf, tyvärr inte så värst mycket belägg kvar, men det räcker ett tag till :)
Bild

Bild

Bild

Sen spände jag handbromsen, det gjorde gott, dock fattade jag inte hur man skulle kunna spänna den bara genom askfatet där bak?!
Så, jag tog väck mittfacket och justerade den vägen - nu tar den mycket tidigare, dock kanske den skulle varit lite mer spänd ändå...kan man komma åt utan att pilla väck hela facket? :???:
Bild

Bild

Sådär, ikväll ska jag försöka fixa plastmattorna i bilen - dessa är snorhala, sen får vi se vad som sker! :)
av Andis
Eirike93 skrev: När man accelererar, runt 4000rpm och upp till 5000, så låter motorn lite knackigt?
Inte mycket, men precis som att det är ventilerna?
Förra ägaren servade vid 23000 mil, nytt filter och olja!
Eller är det bara att konstatera att så är det på en motor som gått 24700?
Har du kollat vad det är för stift i den.

Hade det här felet på en bil en gång och i den satt det någon sorts värsting tändstift.
Men tyvärr knacka bilen av någon anledning med dom.

Byte till original stift med endast en elektrod och motorn gick helt tyst och fint utan några knack ljud.

Lycka till med bilen.
Fina kort du du lagt upp på den :-)

Med vänlig hälsning,
Andis
Lucif3r skrev:Jahapp, då var den fronten förstörd :lol: (extraljus är sååå fuuuult)
Neeej då!
Andis skrev:
Eirike93 skrev: När man accelererar, runt 4000rpm och upp till 5000, så låter motorn lite knackigt?
Inte mycket, men precis som att det är ventilerna?
Förra ägaren servade vid 23000 mil, nytt filter och olja!
Eller är det bara att konstatera att så är det på en motor som gått 24700?
Har du kollat vad det är för stift i den.

Hade det här felet på en bil en gång och i den satt det någon sorts värsting tändstift.
Men tyvärr knacka bilen av någon anledning med dom.

Byte till original stift med endast en elektrod och motorn gick helt tyst och fint utan några knack ljud.

Lycka till med bilen.
Fina kort du du lagt upp på den :-)

Med vänlig hälsning,
Andis
Tack för tipset!
Inte kollat stiften, men efter ett oljebyte så lät det inte längre :)

Var nog lyftarna som inte hängde med i den gamla oljan :)
SA4AQS skrev:Dom där nedre extraljusen gör ju ingen nytta så lågt som dom sitter :wink:
Fått detta påpekat, och jag ger med mig, dom hamnar längre upp :-DD

Idag fick jag lite fler LED's, blir spännande och se om dom lyser som dom ska...isf blir det nog bra :-)-)
Hm, LED-konv. gick väl sådär!
Det lös med en lampa plus motstånd, men först av allt försökte jag lokalisera blink-relät...sitter tydligen i knappen för varningsblink?! :???:

Jaja, i med en till lampa och motstånd - då började knappen surra konstant och blinkersen lös konstant?!
Varningsblink funka fortf.
Slängde ut alla LED på den sidan och körde med endast sidoblinken på skärmen (original 5w), då surra det och den lös fortf. konstant... :evil:

Den andra sidan blinkar som den ska (halogen) och med varningsblinkers så blinkar allt som det ska!

Jaja, får väl sova på saken, annars blir det till att byta knapp/relä :roll:
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 24

Som jag nämnt tidigare kan jag inte ha en bi[…]

Var det inte stängt? Skärmavbild 2025-06[…]

Byt Batteri ! Batteriet är helt nytt Jag s[…]

Fick hem en ny kabelsats från vparts men nu […]