Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Uppdatering 2012-04-21
Från igår egentligen. :P Men hur många fler än jag är det som har failat med att bytt till sommardäck än? Har gjort det iallafall pga att det snöar som helvete nu. Men iallafall såhär ser den ut nu :)
Bild
Bild
Och fotade en onödig bild på milantalet, och det var vid bytet till sommardäck.
Bild

Insåg vid bytet att 2 sommardäck är helt kassa. Så funderar på om jag skulle slänga på den allround däck istället eller köpa nya sommardäck runtom eller bara byta ut dom som är dåliga? Ja ni jag får se. :)
Uppdatering 2012-04-22
Börjde felsöka varför lampan blinkar för kylarvätskan. Så började fundera om den hade för lite så öppnade huven och kände på översta kylarslangen. Kände bara tryck men ingen som helst vätska i den, så öppnade tjället och det var ett jävla tryck i den. Så stod och försökte trycka upp glykolen till översta slangen utan nån som helst större reslutat. Plus att det tickar nånstans ifrån så antar att pumpen har sagt sitt så ska försöka hinna byta bort den i samband med servicen nu när den går på körförbjud den 1 maj.
Dieselsmurfe skrev:Var ungefär så då jag hämta 850in. Fint väder i timrå men strax söder om umeå så vräker snön och jag har sommardäck :P Men med bra mösnter :-)-)
Okej. Nej jag hade som hoppats på att vädret skulle hålla sig. :P
Uppdatering 2012-04-25
Sådär, då har det kommit in lite saker + beställts grejjor med nu får ni se vad som har kommit :)

Dioder, vita dock till parkeringsljuset. Och dom är monterade redan :) Men kunde inte ta någon bild på hur det ser ut eftersom att det är sol ute. Men bild kommer :)
Bild

Och denna kom också idag :) För den som inte ser vad det är, så är det en handbromsspak. Det är inte från en Audi 100 -88B modell, det är från en Audi 200. :)
Bild

Sen så det där ang. det försvunna luftfiltret så har det hittat hem. Var ett samtal bort. :) Och mer saker kommer samt att besiktningstid är fixad, 4 maj gäller det. :)
Uppdatering 2012-04-27
Sådärja, då har service projektet dragit igång. :)

Miltalet på detta :)
Bild¨

Oljan och luftfiltret såg ut såhär
Bild
Bild

Fick även spakcentralen idag :)
Bild
Bild

En bild på färgen på parkeringsljuset
Bild

Mer kommer :)
  • 1