Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Ståhl skrev:Ska du inte svetsa ihop en egen såndär "takkorg" då?
Lär ju inte va så svårt om man har lite smårör liggandes? :roll:
jo det skulle nog gå om man hade tillgång till det :) men köpte nya takräcken idag samt lite mer roliga saker fick jag med mig efter en tur hemifrån ;) kommer bilder på det senare! men bygger nog en låda av trä tillsvidare :)
Dieselsmurfe skrev:Kommer ble grymt som grisen sa.
det tror jag med :D
AudiRaacing skrev:Nice med bilen i marken. ;)
joru :)

är bara inne en snabbis, håller på förfullt med bilen :D
blev rätt mycket åka idag. först en tripp till mekonomen där jag blev pålurad ett mekonomen kort :roll: sedan hem till en kompis och hämta lite bra att ha prylar för att sedan åka till biltema.

iallafall detta var det jag fick med mig hem.
2*startkablar
4 bakljus varav ett av sån modell jag har nu.
en mittkonsoll till nyare 240 brädan.
en "ram" till en originalstereo som ska byggas om så min stereo passar.
nya takräcken.
superlim.
röd bakljusfärg.
orangea blinkerslampor.
Bild

började direkt med att spraya på lite färg på ena bakljuset
Bild
Bild

medans jag väntade på att färgen skulle bli dammtorr så monterade jag på takräcket. som jag ska bygga någon låda att ställa på :)
Bild

sedan tänkte jag testa hur det blev med blinkersen i ljuset. blinkade rött...
Bild

men jag hade redan planerat att det skulle bli rött där så efter lite bus med kablarna så blir det bromsljus där och blinkers här.
Bild

sedan försökte jag mig på att modda dit den nyare mittpanelen. gick åt skogen så slutade med att jag tog knappen till bakrute uppvärmningen då jag saknade en sån. men den var mer rund än varningsblinkerslampan så den fick jag byta me :)
Bild

hittade även någon gul penna jag smetade på rattcentrumet. (det är dom små sakerna som gör bilen 8) )
Bild

ser självklart mycket bättre ut än det slitna som var innan :D
Bild

sen en sista (mörk) bild på bakljusen. drog på färg på allt rött innan jag lämnade dom för torkning :) imorgon så ska dom på! :twisted:
nu kommer det lite bilder på gårdagens arbete :)

började med att koppla in bakljusen.
kopplade så övre raden blir bromsljus och undre raden possljus. sedan blinkers i backljusen :)

Bild

man kan ju inte klaga 8)
Bild

sedan började jag fiffla med någonting helt annat.
började med 2 st såna här. är någon gammal träsits av något slag.
Bild

efter lite jobb med borrmaskinen kunde man trä igenom ett par skruvar.
Bild

men varför ska man ha skruvar där? jo för att kunna fästa denna :)

Bild

efter det så satte jag in en ful vippströmbrytare, var det enda jag hade hemma.. :oops: så den måste bytas ut inom snar framtid :)

Bild

och den går till denna kabel som jag skulle ha upp på taket där jag lagt på dom gamla sittplatserna :roll:

men vad kan man ha på taket som behöver ström? det märker vi nu 8)

Bild
Bild

blixtljus 8) däcket sitter på tillfälligt, ska ha en spade och en vägkon istället. kanske även en gammal stege 8)

ett försöka att filma skiten i mörker :)
View My Video

mobilen hängde tyvärr inte med :(
Groggblandare på taket ska försöka skaffa mig en Magnetfotsvariant, detta då jag ibland agerar vägavstängare och då kommer den till pass.
cybermunk skrev:Groggblandare på taket ska försöka skaffa mig en Magnetfotsvariant, detta då jag ibland agerar vägavstängare och då kommer den till pass.
dessa är dock inga "blandare" dom blinkar bara :) men fränt och fungerande är det :) dessa har magnetfot men då jag ville ha dom på takräcket så fick jag köpa längre skruvar :)
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 13
Byta inre drivknut problem

Hur har det gått? Samtidigt nyfiken på[…]

Hej! Jag har en Volvo V70 2,4T, 2001, 365 000 km[…]

Tre år med Volvo V90 CC

Ovanstående livslängd på bromsbel[…]