Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Team240

Nu efteråt att jag har läst igenom hela tråden så måste jag ju säga forstätt såhära :) Väldigt intressant. Som någon skrev på sida 3 i slutet att man blir laddad själv att riva ner bilen. Hell yeah dude! Att man då blir. :)
Så snart kommer jag att riva ner min 740. Kommer att komma upp en ev projekttråd på den med.

KOMMER ATT FÖLJAS! :)
SA4AQS skrev:Ja mina domkraftsfästen ser också ganska illa ut, och jag tror jag får be snällt till mina bröder (svetsare och lackerare) om hjälp nu i sommar om det blir så att jag ska renovera lite på min bil och om man tröttnar så kan man ju alltid ta framm denna tråd och läsa lite =)
Jag vill också ta bort dom! men vet inte om jag vågar det. då dyker det säkert upp en jävla massa andra saker som man tycker ser förjävligt ut. och sedan ligger man där med 100 saker man måste göra. haha. inte för min del iallafall. hehe.. inte i 3 minus och en halv meter snöö
finns domkraftsfästerna att köpa nya till vettigt pris än? Mina är så snea att domkraften inte passar i vissa längre :x
SA4AQS skrev:Ja mina domkraftsfästen ser också ganska illa ut, och jag tror jag får be snällt till mina bröder (svetsare och lackerare) om hjälp nu i sommar om det blir så att jag ska renovera lite på min bil och om man tröttnar så kan man ju alltid ta framm denna tråd och läsa lite =)
Det tycker jag att du ska göra, gömmer sig troligtvis mkt skit där bakom ;)
AudiRaacing skrev:Team240

Nu efteråt att jag har läst igenom hela tråden så måste jag ju säga forstätt såhära :) Väldigt intressant. Som någon skrev på sida 3 i slutet att man blir laddad själv att riva ner bilen. Hell yeah dude! Att man då blir. :)
Så snart kommer jag att riva ner min 740. Kommer att komma upp en ev projekttråd på den med.

KOMMER ATT FÖLJAS! :)
Kul att höra! Jag är väldigt mkt för att bevara Volvo, och kan det inspirera andra så blir jag bara glad! ;) Men gör det till en rolig grej, inga måsten.
volvo944gl skrev: Jag vill också ta bort dom! men vet inte om jag vågar det. då dyker det säkert upp en jävla massa andra saker som man tycker ser förjävligt ut. och sedan ligger man där med 100 saker man måste göra. haha. inte för min del iallafall. hehe.. inte i 3 minus och en halv meter snöö
Ja det gäller ju att man kan knyta ihop säcken någon gång också, men som jag sa, till AudiRaacing, det ska vara roligt och inga måsten.
päpplet skrev:finns domkraftsfästerna att köpa nya till vettigt pris än? Mina är så snea att domkraften inte passar i vissa längre :x
Jag ska kolla priset på Volvo idag!

Tack alla för era positiva inlägg!
päpplet skrev:finns domkraftsfästerna att köpa nya till vettigt pris än? Mina är så snea att domkraften inte passar i vissa längre :x
330kr/st för ett domkraftsfäste. Inte så farligt för att vara Volvo ;) Tror dock det blir egengjorda, ska prata med en kompis.
AudiRaacing skrev:Ne de är nice ditt projekt. :) Väntar på nästa update med spänning.
Hann inget garage idag, imorn blir det fest och på lördag blir det mys hela dan ;) Jag har ju ändå ingen färg för att kunna blästra och lacka. Updates kommer därför under en tid bli, som den här veckan, korta och tråkiga ;)

Nästa mini-update kommer så snart telia funkar.
Packningarna är till bromssköldarna bak.
De vänstra gummina är till kompositfjädern mot den stora länkarmen
De högra är gummina till kompositfjädern vid varsin sida klumpen.
Renoveringssats för bromsok runt om.
Samt blinkers ;)
Då har färgen kommit ;) även kylan, vilket gör att jag inte kommer att kunna lacka, haha. Får tyvärr inte upp tempen mer än några grader i garaget. Enligt vädret ska det vara runt -25 ett tag till så det är bara att invänta mildare väder och sedan slå på aerotempern.
Känns som jag skulle påbörjat projektet lite tidigare än slutet på hösten. Då hade inga av mina problem uppstått. Har jag otur, blir det ingen lack på ett bra tag, för här uppe i Norrland kan det vara ruskigt kallt hela Januari.

Projektet tar en paus!
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 21

Koppla nya kablarna i dosan som dom gamla sitter

Tjosan! Gammal tråd med aktuellt problem. […]

Ja, elbil är inte för alla. Vissa ser […]

nä, det är fortfarande arbetare kvar d&a[…]