Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Ståhl skrev:kalasfint!

kan du ta en bild på hur du har gjort med dom lödda dioderna till knapparna?
Ta den vanliga lampan som sitter i bilen, använd en fin pemejsel och "bryt av" lödningarna. Dom sitter väldigt snällt så det ska gå utan större våld.
Köp lysdioder, mina har inbyggt motstånd så jag slipper pilla med det. Det är bara att lägga 12v direkt på dom så lyser dom.
Man får lov att ta upp hålen i den svarta plastsockeln lite, använd en 1mm borr och kör igenom. Detta pga av att mina lysdioder har för feta ben och går inte i orginalhålen, som förövrigt är jättepluttiga.

Resultatet.. Bild

Och lysdioderna som jag köpt hittar du på http://www.diodhuset.se och där har dom artnummer 12654.
Bild

5-pack kostar 110kr. Dyrt, men smidigt.

/Ticken
Dags för ny update, jag blev så jäkla nöjd med mitt xenonkit i helljusen.. Så jag bestämde mig för att grejja extraljus!
Sånna här lösningar med stora feta runda passa mig inte av flera anledningar, jag ville ha ett diskretare alternativ.. Så forskade runt lite och fick tag i dessa!

Hella FF75!
Bild

Kan ju inte låta dom vara orginal med glödlampor heller, så det inhandlades ett xenonkit till! Konverterat var det här!
Bild

På bilen.. Typ helt omöjligt att ta en bra bild med mobilkamera och i mörker. Men bättre bilder kommer i dagsljus så man ser hur dom sitter och så.

Har monterat dom ca 4cm under och bakom regplåten..
Bild

Kan ju berätta att 55W xenon i dom lyser rätt bra :wink: Dom är kopplade via en orginal extraljusknapp i kupén..
Bild

/Ticken
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 13

Bud från utländsk intressent för […]

Shims under "bladfjäder"

På Sweedspeed är det några som by[…]