- tor 09 dec 2010, 12:42
Jag blir så ledsen varje gång jag hör någon som ska skrota sin Volvo. I de flesta fall handlar det om att man inte kan få tillbaka sina pengar.. Sanningen är dock att det är ytterst sällsynt att du får tillbaka allt i pengar för slit och mödan.
Därför väljer en del att skrota sin bil för att kanske få 1000kr extra i fickan :S Har du nu kommit till den punkten där bilen ska säljas i delar så är det något du bör tänka på innan du överväger att fortsätta. För att "tjäna/spara" den där tusenlappen så måste du gå igenom en massa saker:
Brevvänner i MASSOR (du säljer trots allt en hel bil i delar, förvänta dig 40mail om dan)
Packning (du ska hitta lådor och dämpning för alla delar som ska skickas)
Outlösta paket
O.S.V.
Nu handlar detta inte om vilken 740 som helst, det är en 89:as tic! Fan bevara bilen, sälj till någon som vill fixa problemen och låta den rulla vidare. Se på alla 140 och nu även 240-modeller, de är snart skrotade allihop bara för att folk vill tjäna några hundringar extra, utan att tänka på allt slit de får lägga ner för att skicka iväg delarna.
Inget illa riktat mot dig, bara en åsikt jag har om allt skrotande.
Vad jag vill komma fram till - Bevara Volvo, det finns ALLTID någon som är villig att köpa ens bil.
Hoppas allt löser sig!
Mvh Team240
Projekt: Rädda 960