Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Michaelvecel
Körde med stetoskop så lokaliserade ljudet till vajern :) Bromsarna bak ginssla som fan också men böt backarna o smorde upp allt. Nu låter det fint igen, råka dock skjuta ur en kolv så fick lufta litegrann :) (tyst o bra).. Har fått tag i en Volvo 440 RÖD :D Helt gratis ,så hjulspindlarna ska bytas.. och huven :-)-)
Användarvisningsbild
av Michaelvecel
Började med att byta till ett helt nytt hjullager på vänster sida, gick hyfsat. Men på andra sidan var det tvärstopp. Låsringarna hade blivit ETT med hjulspindeln. Så beställde begagnat (Gratisbilen gick i stöp:( ). Nu är det bytt och inga missljud, förutom ETT. Kan ju ta det om nån fortfarande följer tråden, och om nån är intresserad av att komma fram till lösningen.

Liten guidning för morsan om vad komponenterna heter ;)
Bild

Alltid lika kul att krypa på backen när man skruvar, eller? :lol:
Bild
Användarvisningsbild
av cybermunk
Crump du är inte ensam :)
Användarvisningsbild
av päpplet
äää du har ju iallafall asfalt att vara på. När jag skruvar är det grus som gäller så man brukar hitta ganska mycket verktyg och skruvar när man krattar efteråt :lol:
Användarvisningsbild
av cybermunk
Päpplet kom med den meningen när jag står ute på skogsväg och måste göra någe.
Användarvisningsbild
av Michaelvecel
Asfalt är skönt :lol: :wink: Har beskrivit i 400 delen av forumet om mitt problem som uppkommit, nån som sitter på lite mer kunskap och tankar skriv gärna så man har nån att bolla idéer med :-)-)
Användarvisningsbild
av Michaelvecel
Igår så rullade jag nerför backen på vår gata på tomgång och friläge.

Motorn dör och jag kollar kamremmen, den är av :(
Vet inte om det är motorras. Hur kan jag lättast kolla om det är kört?
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Slänger in en fråga och hoppas att de[…]

230fk går snålt

Skulle tro det är 984 box jag har Ok, jag t[…]

Går ryckigt vid jämn lite gas

Hej! Har en Volvo V70 2009 med D4204T som har g&ar[…]

Nope, tar man BE nu så är högst[…]