Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Marlboroman
Bild

Man är en sjuk människa. Svårare än så är det inte. Vart väckt tidigt idag av ett samtal och fick för mig att eftersom det ändå var ljust ute och det bara var 8 minus så skulle jag sätta dit dem nya slangarna till tryckröret. Tänkte ju att det går ju fort. Varför hör man inte själv hur fel det låter när man säger en sån sak? Hur som haver, det snabba rycket som jag räknade med skulle senare visa sig ha tigit närmare 3 timmar pga snudd på oåtkomliga slangklämmor och slang som är lite för liten för att den ska klämma fast bättre. Men som bara är ett helsike att få dit, men nu sitter dem där. Men jag lär längre fram lossa röret igen eftersom en av dem rostfria (yrkesskada att man föredrar rostfritt) klämmorna fick fötter och smet. Får ta och snygga till dem sen.
Användarvisningsbild
av Nexus
haha skratta lite gott för mig själv angående din fina text.Hoppas du inte förfrös fingrarna :wink:
Du inte ensam om vara sjuk,jag hade nästan hjärtklappning när jag öppna kartongen till min väghållningssatts. :lol:
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Ja, och så ska jag ju såhär i efterhand tillägga att jag har ingen som helst form av belysning i garaget. Men nöden är uppfinningarna moder. Ficklampa? Flera stycken, men vette fasen vart jag har dem. Och efter dagens övningar så kan jag inget annt än fundera över hur mänskligen har kunnat avancera dit vi är idag utan ficklampa på lurfan* :D Förfrös inga vitalare delar vad jag märkt än så länge :D Men det här genrepet med mek i kyla gör ju att jag mer och mer ifrågasätter min ide om att klä på mig och mecka sänksats. Jag har fått en annan bättre (läs: varmare) ide som ska utforskas :D

*Lurfa = mobiltelefon
Användarvisningsbild
av Marlboroman
T-kors ligger på vardagsrumsbordet, men slang vette fasen... Måste ju va en tunn jäkel, provat med 3mm siliconslang, men den är för grov. Så jag lär hitta på en ny plan. Måste ha någon adapter i någon form.
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Rätt nöjd nu efter bytet av slangarna. Den känns lite piggare och så håller inte tomgången på och dummar sig som tidigare. Haft bekymmer att när man kopplar ur så har tomgågen varit låg ett par sekuder för att sen gå upp till 1200 och sen sjunka ner till normalt varv men va lite orolig. Har inte kollat nå märmare på den, men kan ju va som så att dem var dåliga?
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Bild

Vad har det hänt för världsomvälvande sen senaste uppdateringen? Ärligt talat inte mycket egentligen. Lackeringen av vingen gick bra tills jag la klarlack och fick en massa damm i den, så den har lagt åt sidan. Fått hem bromslangar som ska på senare i år eftersom bromsarna lär ses över + att oken ska målas. Dels för att jag är less på att hade röda ok fram och omålade bak + att dem nog inte alls ska va röda har jag kommit fram till. sänksatsen är inte monterad, men lär ta tag i det.

Tänkte försöka göra ett oljebyte närmaste veckan och i den vevan även byta momentstaget. Sen har jag konstaterat att det nog lär bli att behålla Thor-fälgarna men sko om dem av ekonomiska skäl. Försöka sälja dem utan framgång och det börjar närma sig för att byta till sommardäck. Ska väl försöka beställa nya däck i veckan om jag inte blir av med fälgarna innan dess. I övrigt så tänkte jag passa på att jaga lite prylar till den på elmia,s om lampor och täckpluggar bland annat.
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Beställt nya däck idag. Vart Goodyear Excellence 225/45/17. Dem kommer kanske i slutet på nästa vecka, huvudsaken är att dem ska hinna krängas på inom snar framtid 8)
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Med krängas på menar jag montering på Thor-fälgarna som behålls. Och dem hamnar på bilen den 31:a mars ;) Åker till jkpg den 1:a opch jag tänker inte gå upp i 4-blecket på morgonen bara för att hinna byta däck innan jag åker :D Skulle vilja ha haft andra fälgar såklart, men Thor passar bra på S60 och det är det i nuläget vettigaste ur ekonomisk och komfortsynpunkt. Visst skulle jag väl kunnat snåla ihop till 18", men finns risk för att jag lär ha nya vinterdäck med. Och då känns det dumt att ha bränt en massa pengar i onödan på sommardäck =)

Gjorde ett litet snabbt ryck idag med oljebyte, tvätt och byte av momentstaget. Men det gick inte riktigt som jag vela... :( Det började med att filtret satt som berget. Drog så hårt jag kunde, men fick inte loss det, hade ju bara en 3/8" skaft och drog med. Så lär rota igenom gömmorna efter en adapter så jag kan ta ett 1/2" spärrskaft eller dragskaft och se om jag kan få loss kåpa. Gjorde en liten snabbtvätt på den, och såg sedan att jag naturligtvis eftersom jag skulle va snabb lyckades miss en stor rektangel på passagerardörren :( Så jag får tvätta den igen när jag byter oljefiltret.

Bytet av momentstag va som väntat snabbt gjort och det vart lite på gränsen med båda bussningarna hårdare. Gamla staget va ju rätt slut och det kändes helt klart skillnad när man ska igång och när man växlar. Sen hörs det skillnad. Vart lite vibrationer, men inte så farligt. Men det känns och hörs lite när man gasar på, så det bidrar ju till lite karaktär :D Så vill man ha en kombination av hållbarhet och komfort så ska man bara byta den lilla bussningen i mometstaget till powerflex.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 17
Fel centerhögtalare?

Då jag själv i veckan har häm[…]

B30a i en 740?

Det är möjligt att regga. Men.... D&arin[…]

En tanke jag har haft i huvudet ett tag. Med tan[…]