Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av forbo
grammse skrev:
lilleman skrev:kan inget annat än hålla med cobrajet :-)-)

mvh/roger
visst har FORBO en kanon fin bil :D men sägs det för ofta blir han ju så himmla mallig :wink: :lol: :lol:

Ha! nu pratar du i nattmössan grammse! :D

Lika många gillar inte bilen, eller volvo över huvudtaget, men inte blir jag ledsen för det.

Köper en bil som jag trivs med och tycker om, inte för att andra ska tycka om dom :)

//Fredrik
Användarvisningsbild
av Nexus
:lol: 8
forbo skrev:
grammse skrev:
lilleman skrev:kan inget annat än hålla med cobrajet :-)-)

mvh/roger
visst har FORBO en kanon fin bil :D men sägs det för ofta blir han ju så himmla mallig :wink: :lol: :lol:

Ha! nu pratar du i nattmössan grammse! :D

Lika många gillar inte bilen, eller volvo över huvudtaget, men inte blir jag ledsen för det.

Köper en bil som jag trivs med och tycker om, inte för att andra ska tycka om dom :)

//Fredrik
Helt rätt mannen :D De som ej gillar volvo har nog ej kört en sedan gammla 240 existerade på vägarna :wink:
Användarvisningsbild
av forbo
Gjorde första servicen idag, alltså 3000mil, som jag skrapat ihop på 8½ månad :)

Landade på 3500:-

Och sen blev det några garantijobb.

*Övre halvan på bakljuset på vänster sida byttes då det läckte in vatten/fukt.
*Skraplisten till rutan på vänster bakdörr byttes då det var en ful bula/veck på den.
*Ny mjukvara till CEM om DIM laddades in då mina mätare inte har hoppat igång direkt så man starta bilen ibland.
Detta har dock inte hänt ofta, men dom hade varit med om det tidigare på verkstaden, så det är nog inget fel.

Funktionen då bakrutetorkaren hoppar igång automatiskt då man har vindrutetorkarna igång samtidigt som man lägger i
backen kopplades bort.
Kostade runt 260:-
Klart värt det och slippa en repig bakruta :)

Lagom kul då torkaren gör ett svep över rutan med massa sand och skit.

Allt för denna gång :)

//Fredrik
Användarvisningsbild
av forbo
Köpte en ny kupévärmare med, en Defa Termini.

Mycket smidigare än min Calix K2 :)

Någa bilder från monteringen, bilder gillar ju dom flesta :D

Satte fast den på panelen som sitter ovanför fötterna under handskfacket.
Bild

För att den inte skulle blåsa rätt på stolen så fick jag vinkla ner fästet i bakkant så den blåser ut i kupén, med en skruv och några muttrar :)
Bild

Och en liten mutter på baksidan.
Bild

Klart. Liten och smidig och sitter inte ivägen. Bra kräm i den lilla rackaren :)
Bild

//Fredrik
matzen10: Japp, funkar kalasfint :D

Idag blev det en tvätt utomhus för första gången i år :)

Tog även bort emblemen på bakluckan. Emblemlöst ska det vara! :D
Hade "Volvo" "V70" och "Classic" på bakluckan, dom ligger nu i källaren och samlar damm.

Halvtaskig bild:
Bild

//Fredrik
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 19
Kopplingspedal knarrar

Det är urtrampningslagret som är slut. K[…]