Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av garinge
DayDreamer skrev:
garinge skrev:
DayDreamer skrev:Kom till Värmland och gå på självplocken jag lovar att du kan garanterat få komplett bakljus (klarglas) för kanske 400kr det är verkligen snorbilligt här :)
liiite lång resa för att gå på en skrot ;)
Du som ständigt är på skroten kan ju kolla efter en komplett uppsättning så köper jag den och betalar frakten, blir nog smidigare och billigare ;)
Ja jag kan kolla om dom möjligtvis har sådana :)
Schysst, du säger att man garanterat kan få en komplett sats, så visa hur bra era skrotar är ;) hehe...
Användarvisningsbild
av garinge
DayDreamer skrev:
Lucif3r skrev:
Tette skrev:Jag är hellre feg än fattig! (böter) :mrgreen:

... Men det är lika mycket böter oavsett vilken toning du har. Du får inte ändra dom ett enda dugg(du kan t om få böter på om dom är för skitiga!)....
Det kanske blir böter nu också då dom redan är ändrade till klarglas :mrgreen: :mrgreen:
Nu behöver man inte överdriva i onödan, klart man inte får böter för att ha bytt från original till klarglas,
eller tonat dom lite, men om man gör dom heeelt svarta så är böter mer en möjlighet.. har stött på många poliser,
i alla mina olika bilar, både original och trimmat, stylat, osv och aldrig fått böter för något av det..
att sen okunniga folk ständigt pratar om att man inte får göra något alls på en helgodkändbil är väl i teorin, men stämmer
inte i praktiken, för det rullar runt mååånga bilar med mycket olika piratdelar där ute, coilovers, stora fälgar, andra framlysen (jag har devileyes)
både lätt och tungt tonade baklysen, tonade framrutor (något som enkelt ger böter/ombesikt) osv osv, men kör man en besiktad, skattad, försäkrad bil så stoppar inte polisen en i onödan, även om den fnyser vid gassläpp, tonade baklysen och för stora fälgar med tre lager eltejp...

har enbart 3st böter under mina 15år med körkort, en fortkörningsbot, en för obesiktad bil, en för utan bälte, thats it :)

lika så att folk ständigt säger att ens lokala verkstad tar emot bullpåse som betalning för jobb, en bullpåse betalar varken lön eller hyra för lokal osv, visst en bullpåse kanske hjälper vid något superduper enkelt men alla verkstäder vill ha betalt i pengar :)
av Tette
Jag är inne lite på samma spår - är bilen i "rent och fint skick" och bessad + skattad brukar polisen inte stoppa en i onödan trots en del utsmyckning. Jag kan dessutom anse att kolsvarta baklysen är lite av en trafikfara - en ouppmärksam bakomvarande kanske missar att du bromsar i mörkret (vet dock inte hur det ser ut när man bromsar så spekulerar bara :???: )
Användarvisningsbild
av Lucif3r
DayDreamer skrev:Det kanske blir böter nu också då dom redan är ändrade till klarglas :mrgreen: :mrgreen:

Nä, inte om dom är E-typade iaf.
Tette skrev:Jag kan dessutom anse att kolsvarta baklysen är lite av en trafikfara - en ouppmärksam bakomvarande kanske missar att du bromsar i mörkret (vet dock inte hur det ser ut när man bromsar så spekulerar bara :???: )

Visst kan det vara så om man lämnar ljusen orginal. På 945an hade jag 4 bakljus och 6 bromsljus, varav 2 var orörda(vinge+baklucka), jämfört med original 2 bakljus och 3 bromsljus. Så den syndes ;)
Men går man efter reglerna så är det böter oavsett vilken grad av toning du gör. Sen att många poliser ser mellan fingrarna om det gör det ju inte mer lagligt för det.
Jag tonade ju dock mina med avsedd toningsspray, så ingen aning om film skulle vara bättre eller sämre när det gäller ljusgenomsläpp.
av Tette
Lucif3r skrev:
DayDreamer skrev:Det kanske blir böter nu också då dom redan är ändrade till klarglas :mrgreen: :mrgreen:

Nä, inte om dom är E-typade iaf.
Tette skrev:Jag kan dessutom anse att kolsvarta baklysen är lite av en trafikfara - en ouppmärksam bakomvarande kanske missar att du bromsar i mörkret (vet dock inte hur det ser ut när man bromsar så spekulerar bara :???: )

Visst kan det vara så om man lämnar ljusen orginal. På 945an hade jag 4 bakljus och 6 bromsljus, varav 2 var orörda(vinge+baklucka), jämfört med original 2 bakljus och 3 bromsljus. Så den syndes ;)
Men går man efter reglerna så är det böter oavsett vilken grad av toning du gör. Sen att många poliser ser mellan fingrarna om det gör det ju inte mer lagligt för det.
Jag tonade ju dock mina med avsedd toningsspray, så ingen aning om film skulle vara bättre eller sämre när det gäller ljusgenomsläpp.
Ahh visst ja, 945orna har väl bromsljus i bakluckan? Var så länge sedan jag åkte 2/7/9 så har helt glömt. Oavsett om det nu är lämpligt eller inte med tonade bakljus så tror jag att jag ska lämna dem org då klarglasen är riktigt fina. Blir vill ha - begäret för stort så har jag en motip toningsspray i garderoben 8)

Nu är det hipp hipp, 9 arbetsdagar kvar till semester och har börjat fundera på en liten semestertripp. Vi kommer inte att åka särskilt långt då jag är den enda i familjen med körkort. Om vädret vill så kommer vi åka till Härnösand (typ 25 mil enkel) och nostalgidagarna där. Ska väl vara någon bilutställning för gatbilar på söndagen den 10 juli, så man får väl ta sig en sväng. Vem vet, man kanske hittar lite inspiration... :wink:
av Tette
Lucif3r skrev:Du kan ju alltid prova tona orginal-ljusen. Blir du inte nöjd så är det ju bara att kasta dit klarglasen igen :)
Kommer inte att ske, så mycket rivsår på händerna, ångest över risken att tappa muttrar där i avgrunden och alla svordomar. Så kommer aldrig mer byta (om de nu inte blir skadade) men tack för idén :wink:
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Tette skrev:Kommer inte att ske, så mycket rivsår på händerna, ångest över risken att tappa muttrar där i avgrunden och alla svordomar. Så kommer aldrig mer byta (om de nu inte blir skadade) men tack för idén :wink:

ja just det, glömde bort att det (tydligen) var så omständigt att byta lysen på V70N :)
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 47
Flödar förgasare

Kan vara själva flottören som är f&[…]

Hade samma problem och fungerade prima! Tack och b[…]

Luftfjädring gör underverk med bilen, sk[…]

Problemet är att seriösa verkstäder[…]