Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lillarapunzel skrev:
DayDreamer skrev:Och nu när TS kommer att köra med en hästkärra med ett djur i :-O) Herregud säger jag stakars häst om remmen går av risken finns att släpet kommer trycka på bilen medans framhjulen bromsas för fullt av den trasiga motorn och då finns väl risken att släpet och bilen viker sig kommer inte ihåg vad det kallas men det blir som att man backar och släpet styr åt ena hållet och bilen åt andra.

TS har ju iaf 1Hk kvar ifall remmen går av så helt strandsatt blir han ju inte :wink:

För det var väl bland annat hästsläp som bilen fick dra?
Men fy, du skräms ju nästan värre än Lucif3er :cry:
"Blir han ju inte"? Jag är tjej.....

Ja, Blå får dra hästsläp och gör det också :)
Dragvikten är 1600 kg tror jag, men släp+häst väger bara 1330 kg.
Ofan det viste jag inte :mrgreen:
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lillarapunzel skrev:
DayDreamer skrev:Kan du inte lämna in bilen hos Volvo? Dom byter remmen garanterat på en dag om dom får bilen på morgonen det är ju inget jätte jobb för att byta kamrem på dessa.
Woho, det låter ju bra! :-DD
Trodde åtminstone en 3-4 dagar var standard nämligen...
Bokar du en tid nu så hinner dom beställa delar och allt som behövs gissar på att du lär få vänta en 3vekor om inte mer om du bokar en tid så förslagsvis så vore det bra om du gjorde det nu :D

Volvo kommer nog även att rekommendera dig att byta vattenpumpen och det tycker jag att du ska göra om du inte vet när den byttes senast. För ett byte av vatten pumpen är precis som att byta kamremen då pumpen drivs av kamremmen. Glöm inte att byta löprullarna och spännrullen också :D
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Handlar inte om att skrämmas, utan ren fakta om vad som kan hända.
Jag har haft ett växellådsras på gamla 945an där bakhjulen tvärlåste sig.... Inte kul kan jag säga... Tänk då en framhjulsdriven bil som låser sig på exakt samma sätt(om inte ännu värre) vid mindre lämpligt tillfälle. Med låsta bakhjul har du iaf lite styrning kvar, låsta framhjul kan du ratta bäst du vill, bilen går rakt ändå. Speciellt med ett påskjutande släp.
Har du manuell låda och är en fruktansvärt van förare så kanske du hinner trampa ner kopplingen och återfå lite styrning, innan olyckan är ristad i sten.
av Lillarapunzel
DayDreamer skrev:
Lillarapunzel skrev:
DayDreamer skrev:Och nu när TS kommer att köra med en hästkärra med ett djur i :-O) Herregud säger jag stakars häst om remmen går av risken finns att släpet kommer trycka på bilen medans framhjulen bromsas för fullt av den trasiga motorn och då finns väl risken att släpet och bilen viker sig kommer inte ihåg vad det kallas men det blir som att man backar och släpet styr åt ena hållet och bilen åt andra.

TS har ju iaf 1Hk kvar ifall remmen går av så helt strandsatt blir han ju inte :wink:

För det var väl bland annat hästsläp som bilen fick dra?
Men fy, du skräms ju nästan värre än Lucif3er :cry:
"Blir han ju inte"? Jag är tjej.....

Ja, Blå får dra hästsläp och gör det också :)
Dragvikten är 1600 kg tror jag, men släp+häst väger bara 1330 kg.
Ofan det viste jag inte :mrgreen:
Visste du inte att jag var tjej?! :shock:
Haha trodde namnet "Lillarapunzel" skvallrade rätt bra om det men...
av Lillarapunzel
DayDreamer skrev:
Lillarapunzel skrev:
DayDreamer skrev:Kan du inte lämna in bilen hos Volvo? Dom byter remmen garanterat på en dag om dom får bilen på morgonen det är ju inget jätte jobb för att byta kamrem på dessa.
Woho, det låter ju bra! :-DD
Trodde åtminstone en 3-4 dagar var standard nämligen...
Bokar du en tid nu så hinner dom beställa delar och allt som behövs gissar på att du lär få vänta en 3vekor om inte mer om du bokar en tid så förslagsvis så vore det bra om du gjorde det nu :D

Volvo kommer nog även att rekommendera dig att byta vattenpumpen och det tycker jag att du ska göra om du inte vet när den byttes senast. För ett byte av vatten pumpen är precis som att byta kamremen då pumpen drivs av kamremmen. Glöm inte att byta löprullarna och spännrullen också :D
Okej! :)
Vattenpump? Byta? What? Tror aldrig den är bytt...
av Lillarapunzel
Lucif3r skrev:Handlar inte om att skrämmas, utan ren fakta om vad som kan hända.
Jag har haft ett växellådsras på gamla 945an där bakhjulen tvärlåste sig.... Inte kul kan jag säga... Tänk då en framhjulsdriven bil som låser sig på exakt samma sätt(om inte ännu värre) vid mindre lämpligt tillfälle. Med låsta bakhjul har du iaf lite styrning kvar, låsta framhjul kan du ratta bäst du vill, bilen går rakt ändå. Speciellt med ett påskjutande släp.
Har du manuell låda och är en fruktansvärt van förare så kanske du hinner trampa ner kopplingen och återfå lite styrning, innan olyckan är ristad i sten.
Haha I know, men ändå. Varför berätta om alla skräckscenarion? Jag vet redan att jag borde byta kamrem, det räcker :wink:
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lillarapunzel skrev: Visste du inte att jag var tjej?! :shock:
Har faktiskt inte tänkt något på namnet om jag ska vara ärlig :mrgreen:
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lucif3r skrev:Handlar inte om att skrämmas, utan ren fakta om vad som kan hända.
Ja då blir det värre ifall växellådan skär på en framhjulsdriven bil för då kan man ju inte ens frikoppla utan det går rakt fram hur man än gör men visst lite spänning när man kör är ju alltid skoj :lol:
av Lillarapunzel
DayDreamer skrev:
Lillarapunzel skrev: Visste du inte att jag var tjej?! :shock:
Har faktiskt inte tänkt något på namnet om jag ska vara ärlig :mrgreen:
Hahaha ok! Min förutfattade mening om dig är att du är en man i medelåldern :mrgreen:
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 159
Bromsok kärvar

Bromsoket behöver renoveras eller bytas helt […]

Säker på att det är olja och inte […]

Hej Håller på med spacers, fälga[…]

Lyfter denna tråd och undrar om man kan spel[…]