Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

DayDreamer skrev:Det blev snyggt med trä i dörrsidorna och även handtagen blev bra :D :-)-)
Ja jag tycker att reflexrampen passar bra nu när du har en mindre regskylt.
Tackar!
Andis skrev:Snacka om billig verkstadsnota :-)

Snygga uppgraderingar.
Ja snöflingan blir det nog inget mer med om det inte finns något högt berg.

Några fler uppgraderingar på gång ?
Ja, jag satt och funderade på vad det skulle kosta när jag väntade. Nöjd att hitta en verkstad ganska nära som verkar sjyst. Dessutom pratade chefen lite engelska så det gick hjälpligt att göra sig förstådd.

Semestern börjar närma sig sitt slut, så det blir nog inte så mycket mer gjort de närmaste dagarna. Jag tänkte sätta upp en liten solcell som kan underhållsladda batteriet när vi inte är här.
FyoDisco skrev:Härligt tråd! Tycker det blev snyggt med både reflexrampen och de nya dörrsidorna. Schysst pris hos verkstaden också. Kanske det är att åka till Thailand som gäller om man vill ha in bilen på verkstad? :wink:

Hur är det med att få tag i reservdelar till 940 i Thailand?
De delar jag bytt hittills tog jag med mig i bagaget (jag funderade lite på vad de skulle säga på flygplatsen om de ville öppna väskan och hittade en ratt till en volvo 940). Men jag tror inte det ska vara några problem att hitta delar, volvo hade ju fabrik och byggde 940 utanför Bangkok när det begav sig, så man ser dem faktiskt lite då och då...
Lite spänning idag. Kört ca 10 km söder om Hua Hin när stereon dör, efter någon minut börjar bilen hacka och dör. Då jag har en multimeter i bilen mäter jag upp 10 V på polerna. Blir att ringa en bärgare.

Med starthjälp konstaterar vi att den inte laddar, så vi bogseras till en verkstad. Jag misstänker ju kolen, men det visar sig att det blivit kortis i diodbryggan (vilket också förklarar att vi förlorade ström så snabbt). Men de kunde byta både kol och diodbrygga på verkstan, sitter Denso-Nippon generator i denna och inte Borsh så de hade delarna på hyllan.
frasse4 skrev:Lite spänning idag. Kört ca 10 km söder om Hua Hin när stereon dör, efter någon minut börjar bilen hacka och dör. Då jag har en multimeter i bilen mäter jag upp 10 V på polerna. Blir att ringa en bärgare.

Med starthjälp konstaterar vi att den inte laddar, så vi bogseras till en verkstad. Jag misstänker ju kolen, men det visar sig att det blivit kortis i diodbryggan (vilket också förklarar att vi förlorade ström så snabbt). Men de kunde byta både kol och diodbrygga på verkstan, sitter Denso-Nippon generator i denna och inte Borsh så de hade delarna på hyllan.
Ja gött att det löste sig fort och att felet var snabbt lokaliserat. Aldrig roligt när ens bil bara tvär stannar.
Ja jag kan rekommendera alla att ha en multimeter i bilen. Biltemas för under hundringen duger gott. Sedan tenderar fel på en 940 vara ganska lätta att lokalisera [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH AND SMILING EYES]
Konstigt att den stannade redan vid 10V. Fast volten kanske var lägre då och hann återhämta sig mellan dess att generatorn stannade och du mätte på polerna... Klarade sig batteriet oskatt då? Eller kanske är för tidigt att avgöra ännu.

Att kunna mäta volten vartsomhelst är alltid bra. Själv har jag ju ett arduinobygge i min som även mäter volt. Den dör inte fören volten skjunker till typ under 6.5V, så dör den så vet jag med säkerhet att batteriet är skrot :D
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 36

Jag är lite trött nu Så du få[…]

Jag har en Volvo S60 från 2003, som i dagsl&[…]

V60 sliter däck bak

Min har rullat 23000 mil nu så de kan ju va […]

AC & kylfläkt