Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av xerent
De har svarta med vita inlägg också. http://m.blocket.se/gavleborg/AKTA_19__ ... ?ca=11&w=3

Vet någon vad det är för ET på Alecto? Med tanke på att de sitter på V40 normalt. Jag hittar dem inte på någon tillbehörssida så jag antar att de bara säljs med nya V40 från fabrik.

Jag tror planen är att lacka om Minos svarta och sedan lägga ut dem på blocket. Får jag dom sålda köper jag 19", annars sätter jag på nya sommardäck på dem och kör Minos själv. Att kränga dem i befintligt skick tror jag är halvt omöjligt, skador och oxidering osv.
Användarvisningsbild
av xerent
StefanN skrev:
xerent skrev: Vet någon vad det är för ET på Alecto?
35
Är det farligt för hjulupphängningen, bussningarna, styregenskaperna etc. att hjulen petar ut 2 cm mer på varje sida?

Sen noterade jag att Alecto är 7,5x19 och Erakir är 8x19. Blir vägegenskaperna då sämre med 235-däck på Alecto? Minos är 235 på 7,5x18.
Användarvisningsbild
av xerent
StefanN, har du 235-bredd på dina sommarsulor på 8x19" Bor? Jag är lite orolig att 235 på 7,5x19x blir fult med utstickande däck och låg profil, men kanske inte blir så farligt.
Användarvisningsbild
av xerent
Ytterligare ett montage/förslag. Ocean Storm i matt svart, tråkigt eftersom Ocean Storm är så vanligt men färgerna matchar rätt snyggt. Man kommer billigt undan med kopior också, fyra fälgar för 6000 kr inkl frakt. Frågan är om det är värt det.

Bild
av HVTH
Tycker inte Ocean Storm eller Ixion passar alls på en XC70.. Bilen är för kantig för fälgarna, och fälgarna ser lite klena ut för en såpass robust bil! Mellan de och Alecto tycker jag Alecto är det bättre valet, om än inte helt perfekta i mina ögon.

Men jag kan ha fel, det kan komma att se riktigt bra ut när det väl är på. Tycker Ocean Storm och Ixion är snygga på V70 R-design (med vinge då), om än lite för vanliga som du säger..
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 39
Shims under "bladfjäder"

På Sweedspeed är det några som by[…]

Kör Ctek Njord med lastbalansering

Två lambdasonder på 65k / 26år, […]

Tjosan! Gammal tråd med aktuellt problem. Al[…]