Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Lucif3r skrev:Så... du rev ur inredningen för att kunna hämta den nya inredningen? Så går när man kör runt i en halv bil ;)
Fniss! :roll:

Nej, jag tror nog det hade blivit lite trångt i ditt bagage om du skulle ha med två framstolar och ett baksäte, ett extra reservdäck, en verktygslåda, två väskor och komplett tvätt-kit plus andra nödvändiga vätskor :wink:

Måste dock hålla med om att jag saknar kombi-utrymmet, inte för att det behövts mer än denna gången dock :P
Sen är det rätt skönt med sedan, för man behöver inte lastsäkra på riktigt samma sätt :)
Eirike93 skrev:Nej, jag tror nog det hade blivit lite trångt i ditt bagage om du skulle ha med två framstolar och ett baksäte, ett extra reservdäck, en verktygslåda, två väskor och komplett tvätt-kit plus andra nödvändiga vätskor :wink:

Inte då! Jag hade 1st kyl(fullstor), 1st frys(halv), 3 stationära datorer, 2 19" CRT skärmar, 1 28" burk-TV, en jävla massa kassar med diverse skräp och 3 fullvuxna personer i 945an när jag flyttade förut :P Kunde nog klämt in lite till, men 945an såg lite hängig ut i bakdelen :roll: (mina bakdämpare började läcka nått år senare)

... Skulle aldrig få in det i V70in dock :roll:
Idag fick den sig en lite för mild motortvätt (Biltemas kallavfettning) och en ordentlig tvätt, sen in i garaget igen :)
En liten mörkerbild, ursäkta trasigt vänster bakljus - ska lödas om och få LED i alla tre!
Bild

Smider lite planer, men som det ser ut just nu:
[ ]Ordentlig klädseltvätt av nya stolar
[ ]Halvskinn bak
[ ]Ljuddämpning av golv och dörrar
[ ]100% E85, med en ställbar BTR
[ ]Ev. nya högtalare i dörrarna
Lucif3r skrev:Ingen turbo? (PO)
:mrgreen:

Sådär, efter 2,5mån av detta:
Bild

Så var jag äntligen tillbaka på torra land!
Bilen fick genast bekänna färg, efter start på första försöket så tog den mig troget 56mil hem! :-)-)

Igår så tog jag mig till Ljungby (t.o.r 32mil) för att tillsammans med Qubert montera bitumen- och skummattor i våra bilar.
Efter att ha rivit ut allt vad inredning innebär så drog jag loss den sista isoleringen fram...huuuu, detta hade jag inte ens tänkt på... Hammaren åkte fram:
Bild

Bild

Det var bara att göra det bästa av situationen - för jag tänkte inte åka därifrån utan att ha monterat bitumenmattor! :-(O)
Fram med underredsmassan, som jag av ren tur hade med mig.
Bild

Bild

Inte bra - men det kommer åtminstone inte rosta oerhört mycket de närmsta åren...och den bärande balken var inte knaprig! :lol:
Så, dags att montera mattor istället, det som inte syns finns inte!
Det blev ett dubbelt heltäckande lager fram och höger bak, av bitumen (ett enkelt lager vänster bak och under baksätet).
Sen 10mm skum vid förarplatsen, 30mm vid passagerarplatsen, 20mm bak.
Imponerad över hur lättarbetat bitumen-mattorna var, mycket trevligt!
Bild

Bild

Bild

Sen över till dörrarna.
20mm i den undre delen av alla dörrar, vilket kändes vettigt?
Sen 10mm på diverse ställen i dörrsidan.

Bild

Bild

Imorgon ska jag dämpa bakre dörrsidorna, och montera dessa.
Sen ska jag försöka få i mattorna och passagerarstol/baksäte, så visst är det fullt upp! (PO)
Over and out!
Hm, ajdå, den som passade så bra där...
Får väl ta väck den då :(

Nä, "lagningen" var ju inte riktigt enligt boken...men det var det som kunde åstadkommas sådär på en parkering :???:
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 16
Shims under "bladfjäder"

På Sweedspeed är det några som by[…]

Kör Ctek Njord med lastbalansering

Två lambdasonder på 65k / 26år, […]

Tjosan! Gammal tråd med aktuellt problem. Al[…]