Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Det var att dom dyrare jag köpte dom var felmärkta 17mm var egentligen 16mm :( sen så var dom lätta att dra bultskallen rund eller muttern rund. Så därför håller jag mig undan biltemas saker nu kör jag själv med dyrare verktyg som Ironside med livstidsgaranti dom kostade en förmögenhet att köpa men jag har inte vart det minsta missnöjd med dom :) Spärrskaftet gick sönder (fabrikationsfel) behövde inte ens ha kvitto utan fick ett nytt nästan direkt :)
DayDreamer skrev: Hoppas att dom fungerar någorlunda ok för dig :) själv har jag dåligt tycke om biltemas hylsor.
Ofanken! Jo, hoppas detta funkar bra, men det är ju 10 års garanti så går någon i sönder är det bara att byta. :)

Lucif3r skrev:
DayDreamer skrev:Hoppas att dom fungerar någorlunda ok för dig :) själv har jag dåligt tycke om biltemas hylsor.

Det beror helt på vilka man köper. Köper man dom billigaste gjorda i alu-folie så är det klart att dom inte pallar något(ingen exklusivt för biltema, gäller alla ställen och märken), men köper man deras mer "exklusiva" hylsor i riktigt material(brukar oftasts ha 10 års garanti) - och använder dom rätt - så är det inga som helst fel på dom. :)
Jag har faktiskt bara bra erfarenhet av Biltemas verktyg med 10 års garanti, har bla använt deras momentnycklar mycket. :)

DayDreamer skrev:Det var att dom dyrare jag köpte dom var felmärkta 17mm var egentligen 16mm :( sen så var dom lätta att dra bultskallen rund eller muttern rund. Så därför håller jag mig undan biltemas saker nu kör jag själv med dyrare verktyg som Ironside med livstidsgaranti dom kostade en förmögenhet att köpa men jag har inte vart det minsta missnöjd med dom :) Spärrskaftet gick sönder (fabrikationsfel) behövde inte ens ha kvitto utan fick ett nytt nästan direkt :)
Visst är säkert dyrare verktyg snäppet bättre. Har mycket Bacho och Teng Tools i övrigt. :)
Lucif3r skrev:
DayDreamer skrev:Hoppas att dom fungerar någorlunda ok för dig :) själv har jag dåligt tycke om biltemas hylsor.

Det beror helt på vilka man köper. Köper man dom billigaste gjorda i alu-folie så är det klart att dom inte pallar något(ingen exklusivt för biltema, gäller alla ställen och märken), men köper man deras mer "exklusiva" hylsor i riktigt material(brukar oftasts ha 10 års garanti) - och använder dom rätt - så är det inga som helst fel på dom. :)
Håller med. Har använt Biltemas hylsor i många år. Köper man de bästa så är de klart godkända! :-)-)
Vad är detta har alla börjat att stötta Biltema? :roll: :mrgreen: Våga vägra Biltema :wink: :) fast egentligen ska jag inte säga något då även jag rekommenderar Biltema och köper delar där :-DD
Så länge biltema inte har egen fabrik där delar tillverkas så tycker inte jag man kan gnälla på biltema direkt, inte när samma saker säljs på hundratals andra ställen i olika kartonger och olika prislappar.
Det enda som gäller är ju då att man SJÄLV har koll på vad man ska ha för delar, att lita på personalen eller dylikt är mer eller mindre bara att glömma. Dom har ingen koll på alla tusentals olika bilmodeller osv, vilket känns rätt självklart :) Är ju inga mekaniker som jobbar vid disken direkt ;)
Den står väl och väntar på våren nu det ska väl bli spännande att få provköra den efter alla förändringar som du har gjort nu under vintern :D

Har man inget annat att göra så är det ju bra att bättra på rostskyddet lite :)
Ja, väntar bara på mitt justerbara panhardstag med polybussningar, sedan är chassit klart. Ska bli spännande att provköra! :D Sedan ska jag ställa in önskat laddtryck
på min Dawes device också, tänkte lägga det på 0,7 bar vilket är 0,1 bar mer än i dag. Inte jättemycket ladd, men jag ser helre till hållbarhet än herrejösses effekt. :wink:

Absolut ska man inte förglömma rostskyddet! Låter man bli det går det fort till att golvet är kexigt! :-O)
Det var värst vad långtid det tog att få staget var det inte slut i lager eller något?

Absolut det är ingen ide att ah ett herrejösses laddtryck man vill ju att sakerna ska hålla :)
  • 1
  • 78
  • 79
  • 80
  • 81
  • 82
  • 291
Hjälp! Vad har hänt?

Du är säker på att det är f[…]

Partikelfiltret hade jag aldrig problem med p&arin[…]

V70N Facelift Xenonlampor

Tyvärr har nog förra ägaren gjort s[…]