- tis 02 feb 2016, 22:58
Sökte lite på det där med larmet efter att jag skrev om det och ja det måste in för omprogrammering dom tidiga 850 med vga2 behövdes det ej på utan där var det bara att koppla in så fungerade det :)
Hamnar faktiskt i Kristinehamn då :) skroten ligger på östra sidan av Kristinehamn precis bredvid riksväg 26. Det är dock dåligt skyltat men fann dom på nätet när jag sökte. Sen finns det en uppemot Deje på något ställe har inte varit där för det fanns ingen V70 eller S70.
Lucif3r skrev:Det finns inte speciellt mycket plats under instrumentbrädan just där GPS/högtalaren sitter. Personligen tror jag inte det blir något direkt bra ljud med en högtalare där, så jag röstar för GPS, fast inte orginal... Modda dit en lite mer modern GPS istället :) Är ju inget som kommer synas :)Nä som det ser ut så verkar centerhögtalaren inte vara så stor är väl mest diskant/mellanregister antar jag. I så fall så är det ju bättre att satsa på några bra högtalare till hatthyllan, har för mig att det var 8tum där :???:. Får väl se om jag kommer på något snyggt sätt modda in en vanlig gps på.
Det finns inte speciellt många som har knapp för elantennen, nej... V70 har ingen sån öht. iom att antennen sitter i vänster bakruta.
Jag skulle tro att det behövs omprogrammering av larmet om du lägger till nya sensorer osv, om det inte är så att kablaget bara är bryggat orginal(=larmet tror dom ikke-existerande sensorerna rapporterar 'inget fel'). Huvlåset är iaf bara bryggat om man inte har huvlåssensorn. Hurvida det faktiskt påverkar larmet vet jag ej, jag har ju inget orginallarm i min.
Och andra sidan har ju du CAN-BUS i din bil, som larmet säkert är uppkopplat till. Då tror jag inte det funkar med brygg-kopplingar(men kan ha fel).
självplock 4mil från karlstad... Vart hamnar du då någonstans?
Sökte lite på det där med larmet efter att jag skrev om det och ja det måste in för omprogrammering dom tidiga 850 med vga2 behövdes det ej på utan där var det bara att koppla in så fungerade det :)
Hamnar faktiskt i Kristinehamn då :) skroten ligger på östra sidan av Kristinehamn precis bredvid riksväg 26. Det är dock dåligt skyltat men fann dom på nätet när jag sökte. Sen finns det en uppemot Deje på något ställe har inte varit där för det fanns ingen V70 eller S70.
Nuvarande: S40 T5 sport MY04
Tidigare S70 2,5T MY99 (skrotad)
Tidigare S70 2,5T MY99 (skrotad)