Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Lucif3r skrev:Det finns inte speciellt mycket plats under instrumentbrädan just där GPS/högtalaren sitter. Personligen tror jag inte det blir något direkt bra ljud med en högtalare där, så jag röstar för GPS, fast inte orginal... Modda dit en lite mer modern GPS istället :) Är ju inget som kommer synas :)

Det finns inte speciellt många som har knapp för elantennen, nej... V70 har ingen sån öht. iom att antennen sitter i vänster bakruta.

Jag skulle tro att det behövs omprogrammering av larmet om du lägger till nya sensorer osv, om det inte är så att kablaget bara är bryggat orginal(=larmet tror dom ikke-existerande sensorerna rapporterar 'inget fel'). Huvlåset är iaf bara bryggat om man inte har huvlåssensorn. Hurvida det faktiskt påverkar larmet vet jag ej, jag har ju inget orginallarm i min.
Och andra sidan har ju du CAN-BUS i din bil, som larmet säkert är uppkopplat till. Då tror jag inte det funkar med brygg-kopplingar(men kan ha fel).

självplock 4mil från karlstad... Vart hamnar du då någonstans?
Nä som det ser ut så verkar centerhögtalaren inte vara så stor är väl mest diskant/mellanregister antar jag. I så fall så är det ju bättre att satsa på några bra högtalare till hatthyllan, har för mig att det var 8tum där :???:. Får väl se om jag kommer på något snyggt sätt modda in en vanlig gps på.

Sökte lite på det där med larmet efter att jag skrev om det och ja det måste in för omprogrammering dom tidiga 850 med vga2 behövdes det ej på utan där var det bara att koppla in så fungerade det :)

Hamnar faktiskt i Kristinehamn då :) skroten ligger på östra sidan av Kristinehamn precis bredvid riksväg 26. Det är dock dåligt skyltat men fann dom på nätet när jag sökte. Sen finns det en uppemot Deje på något ställe har inte varit där för det fanns ingen V70 eller S70.
Blev ännu mer sugen på att montera i RTI i bilen har hittat monteringsanvisning från Volvo samt kopplingsscheman över hela RTI enheten :D

Här är en bild på alla komponenter som har med RTI att göra det var mycket mer än vad jag trodde att det skulle vara :shock:
Bild
Jag funderar ju lite på att sätta in en SC-901 i min, bara för att få CD-växlare i stereon och inte i skuffen. :wink: Ska man sätta in en 901 ska man dock montera centerhögtalare, då hela idén med 901 är att den stöder surround-ljud. :)

Jag ska försöka hitta en komplett sats med instrumentbräda med centerhögtalare, SC-901 och förstärkaren. Då hoppas jag på att få bra ljud i bilen utan en massa baslådor och sånt. :wink: Är ju som sagt inte mycket för "dunkadunka" musik. Jag har gått igenom min Techno-fas... :roll:

Ska man ha gps så ska du ha originalen, då jag tycker den passar bäst. :wink:
Ja satte i en knapp till elantennen i min S70R för snart 11år sedan. Elantennerna är galet höga så man vill inte åka med den uppe.
Satsa på en SC-901 med Dynaudio högtalarna. Istället för extra cd-växlare installera en AUX adapter.
Strunta i den 20år gamla GPSn. Går den ens att uppdatera?
Bonden1989 skrev:Jag funderar ju lite på att sätta in en SC-901 i min, bara för att få CD-växlare i stereon och inte i skuffen. :wink: Ska man sätta in en 901 ska man dock montera centerhögtalare, då hela idén med 901 är att den stöder surround-ljud. :)

Jag ska försöka hitta en komplett sats med instrumentbräda med centerhögtalare, SC-901 och förstärkaren. Då hoppas jag på att få bra ljud i bilen utan en massa baslådor och sånt. :wink: Är ju som sagt inte mycket för "dunkadunka" musik. Jag har gått igenom min Techno-fas... :roll:

Ska man ha gps så ska du ha originalen, då jag tycker den passar bäst. :wink:
Skulle vara kula att höra hur bra ljud det blir av centerhögtalaren visst den verkar vara rätt simpel att koppla in men det trodde jag om gps-enheten också :roll: Men jag har inte sett så många bilar med centerhögtalaren. Det verkar vara mestadels RTI (gps) kanske får kolla på C70 tror att det var mer vanligt på dom med stora ljudpaketet :)
Det är även det jag känner med stereon gött med en CD-växlare direkt i radion :)
Perra83 skrev:Ja satte i en knapp till elantennen i min S70R för snart 11år sedan. Elantennerna är galet höga så man vill inte åka med den uppe.
Satsa på en SC-901 med Dynaudio högtalarna. Istället för extra cd-växlare installera en AUX adapter.
Strunta i den 20år gamla GPSn. Går den ens att uppdatera?
Ja såg någon beskrivning för att montera en knapp till el-antennen och det verkar vara galet enkelt :) Ok det är ju ändå fräckt med original RTI (gps)men jag får väl ta det som jag kommer över ser inte så många s70 med centerhögtalare utan verkar vara mest RTI men jag kan ju ta centerhögtalaren från vilken x70 som helst :)
DayDreamer skrev: Skulle vara kula att höra hur bra ljud det blir av centerhögtalaren visst den verkar vara rätt simpel att koppla in men det trodde jag om gps-enheten också :roll: Men jag har inte sett så många bilar med centerhögtalaren. Det verkar vara mestadels RTI (gps) kanske får kolla på C70 tror att det var mer vanligt på dom med stora ljudpaketet :)
Det är även det jag känner med stereon gött med en CD-växlare direkt i radion :)
Ja, jag tror C70 hade SC-901 som standard men jag har haft fel förut. Det är i vilket fall vanligare på dom. :wink:
Jo, det är ju det där extra med CD-växlare i stereon istället för skuffen. Tror att det lätt blir så att man åker med samma skivor i ett halvår, innan man ens orkar gå ut och byta... :roll:
Hade CD-växlare i S80.n och det är väl det jag saknar mest i den jag har nu. Tror den tog 6 skivor direkt i stereon.
Ja jag har ju redan norpat ett par fälgar från C70 så då kan jag lika gärna norpa radion och centerhögtalaren ifrån en C70 :D.

Kör ju med usb i radion just nu men det blir ju att den går runt och man tröttnar och jag har tappat lusten på att ta och lägga in låtar. Mycket lättare att bara byta cd-skivor i CD-växlaren. Jag är mer åt det gamla hållet gillar äldre omoderna saker därför som jag vill ha en original radio också tycker jag ju som sagt att den som sitter i nu inte passar.
  • 1
  • 78
  • 79
  • 80
  • 81
  • 82
  • 252
Lambdalampan lyser

Bilen går fett av i nuläget okänd […]

Jag blev utsatt för samma fenomen idag 22/7 2[…]

Volvo 850 Efter kopplingsbytet hängdes trof&[…]

Bränslekrux...