Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Ja jag tycker också att 0,92 milen är ganska högt hade ju ändå farthållaren ställd att håll 95 men det ska bli spännande att se hur mycket bättre förbrukningen har blivit. Jag är väl bortskämd mot farsans gamla V70-06 140hk som jag lade in 170hk programvara från bsr den drog 0.69 liter milen ändå var vi fyra fullvuxna personer.

Den enda långkörningen jag har hunnit gjort med min sedan allt blev fixat var väl på knappt två mil och var lite start och stopp och varierande hastighet men då fick jag ner förbrukningen till 0,77 milen det är ju helt ok för att ändå vara en 17år gammal bil :-DD

Ja det är som sagt bara fantasi effekten man känner av :mrgreen: men det kanske kan vara 2-3hk mer för ett par nya stift :???:. Det känns att det är en väldigt trygg gång på motorn nu efter att jag bytte stiften.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Kollade motoroljan idag och den var farligt låg :-O) :x så fick åka och köpa en liter olja fy tusan vilket överpris det är på oljan här i affärerna gav 175kr för 1l mobil 5w-40 :shock: när jag kunde ha skickat efter den för 79kr litern istället men var tvungen att ha omgående nu ligger nivån mellan min och max :)
av Schmoyoho
Var kan man beställa olja så pass billigt? Jag tror min motor tar 7 liter olja och jag bestämde mig efter 1000 mil, med ett halvår kvar till service, att byta olja. Det var någon gång i höstas och det gick på över tusenlappen trots att jag fick lite tröstrabatt.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Något bättre har det blivit med igen immandet visst det immade igen idag men inte alls lika mycket och det är dom här väderförhållanden som det immar igen mest på. Var idag mellan 0-2 grader varmt och snöfall här.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Har börjat att fundera på vad jag ska ge bilen för extrautrustning alltid roligt med mycket utrustning :D Någon som har något förslag så är det bara att hojta till :)

Har iaf kommit fram till att jag vill ha en original radio har kollat lite i instruktions boken och det verkar vara SC-901 som är den bästa original radion eller är någon av dom andra bättre :?: Hittade vad det satt för radio från fabrik i min bil. Instruktions boken till radion är kvar och även radiokoden men dock inte radion :cry: radion var ingen värsting det var en CR-902 fanns bara en kassettbandsspelare i den :lol:

Sen så har jag även en fundering på om jag ska försöka mig på att koppla in en original gps-enhet eller en centerhögtalare vet inte riktigt hur jag ska göra där än man kan bara ha en och inte bägge samtidigt.

Sen så tänkte jag även skaffa en el-antenn har kollat och det finns kablage fördraget dit. Någon som vet varför vissa S70 har el-antenn och vissa inte har det?

Ska även koppla in en knapp till elantennen så att man kan välja om man vill ha den uppe eller nere. Verkar vara ett sällsynt tillbehör för har inte sett någon bil som har det på någon skrot tur är att Volvo fortfarande säljer knappen och kabelhärvan (P) men det kommer att kosta. Men vad gör man inte för att få fullt med knappar i bilen och inte några plastlock för att dölja hållen som är tänkt att ha till strömställarna :wink: 8)

Sen så tänkte jag se ifall jag kan få tag på en lutningsdetektor för larmet från någon skrotad bil och sätta i min, har kollat och även där så är det kablage framdraget tyvärr verkar det inte vara kablage framdraget för rörelsedetektorerna som sitter i varsin b-stolpe eller så är dom bara gömda uppe vid tacket har inte kollat så noga. Antar att jag kanske måste programera om larmet om jag sätter dit något av dessa tillbehören ?:-/

Kommer att försöka få tag på det mesta från skroten har en skrot med självplock 4mil härifrån så det blir väl någon tur dit till våren :)
Det finns inte speciellt mycket plats under instrumentbrädan just där GPS/högtalaren sitter. Personligen tror jag inte det blir något direkt bra ljud med en högtalare där, så jag röstar för GPS, fast inte orginal... Modda dit en lite mer modern GPS istället :) Är ju inget som kommer synas :)

Det finns inte speciellt många som har knapp för elantennen, nej... V70 har ingen sån öht. iom att antennen sitter i vänster bakruta.

Jag skulle tro att det behövs omprogrammering av larmet om du lägger till nya sensorer osv, om det inte är så att kablaget bara är bryggat orginal(=larmet tror dom ikke-existerande sensorerna rapporterar 'inget fel'). Huvlåset är iaf bara bryggat om man inte har huvlåssensorn. Hurvida det faktiskt påverkar larmet vet jag ej, jag har ju inget orginallarm i min.
Och andra sidan har ju du CAN-BUS i din bil, som larmet säkert är uppkopplat till. Då tror jag inte det funkar med brygg-kopplingar(men kan ha fel).

självplock 4mil från karlstad... Vart hamnar du då någonstans?
  • 1
  • 77
  • 78
  • 79
  • 80
  • 81
  • 252
S40 1.8f ac problem

Hade beställt helt fel del, motorkylare ist&a[…]

Ja GTX kommer bara med svart inredning och rö[…]

I slutet av månaden ska den in på fels[…]

Enda gången det märks någon skill[…]