Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DayDreamer
Ja och särskilt om något annat kommer i mellan så man tappar bort sig vart man var.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Ja det verkar som den inte immar igen lika mycket nu efter att jag har varit och rotat kan kanske ha att göra med att jag har tätat vid kupéfläkten. Tror inte att det är original fläkt som sitter där såg inget märke på den brukar ju annars stå Volvo på dom mesta sakerna. Ja den läckte iaf på sidorna runt den det var ingen tätning som tätade :shock: så där vart det på med silikon (tätningsmedel) sen förstår jag inte hur dom tänkte men det var även ett hål där en av kontakterna sitter i hakade som stöd, kletade i silikon där också så allt blev tätt och det blev ett mycket mindre sus ljud i kupén tack vare detta när fläkten går.

Förstår nu hur det kan påverka att imma igen så mycket, för är man blöt/fuktig eller drar in mycket snö på passagerarsidan så kommer det ju att smälta/förångas av värmen som blir där av munstycket som trycker ner varmluften på golvet och precis ovanför sitter ju kupéfläkten och suger tillbaka en del av denna fukten som sen hamnar på kalla rutor och det blir massvis med imma som följd.

Sen så måste jag faktiskt säga att det har blivit ett trevligt vibrerande ljud från motorn nu när jag har bytt tändstiften och det har man poly-bussningarna att tacka för men även tändstiften skulle göra så att motorn får en råare gång och det märktes verkligen :D. Det är verkligen ett gött ettrigt ljud inne i kupén nu när man trycker gasen i botten :twisted:
White skrev:Märkte du att det blev bättre kräm i motorn med nya stiften alltså? :)
Ja det känns som det iaf om det inte bara är inbillning ljudet blev iaf annorlunda när man gasar på även bensin förbrukningen har sjunkit avsevärt också. Körde korta sträckor förut och en del statskörning och medelförbrukningen hamnade alltid på 14,3L/100km någonting nu ligger den på 10,8L/100km. Men när det var som värst så hade jag ju även läckage på avgassidan som lurade lambdasonden nu är ju allt iordning kört närmare 55mil och inte en enda felkod har ju även ett nytt sportluftfilter i och tändstiften som byttes nyligen. Det gör mer än vad man kan tro på förbrukningen att ha nya och fräscha grejer
Japp nu får jag råd att köra igen :lol: har inte gjort någon riktig långkörning än så det ska bli spännande framöver och se vad medelförbrukningen hamnar på då den låg runt 9,2l/100km förut på enbart långkörning på 90väg.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Ouch, 0.92/mil, det är rätt mycket det. Min drar 0.85-0.80(mer ofta 0.80 än 0.85) vid min normala körstil(landsväg). Går att få ner den till 0.72 efter fläkt-reparationen, men sån typ av ekokörning tycker jag är på tok för ansträngande och tråkig :P
Ska bli skoj och se om min förbrukning ändrar sig nu när mina kammar blir rättställda :)

Jag skulle tro att stiften mest är placebo-effekt, iom att du hör motorn på ett annat sätt nu. Lite skillnad kanske dom gör, om dom gamla var i dåligt skick.
  • 1
  • 76
  • 77
  • 78
  • 79
  • 80
  • 252
S40 1.8f ac problem

Hade beställt helt fel del, motorkylare ist&a[…]

Ja GTX kommer bara med svart inredning och rö[…]

I slutet av månaden ska den in på fels[…]

Enda gången det märks någon skill[…]