Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Hur är Biltemas slitsade skivor är dom bättre än original? Är dom det så skulle du väl kunna köpa ett par sådana kommer inte ihåg vad dom kostar men det är ju en bråkdel av priset mot dom andra skivorna :).
Utan att ha provat så skulle jag aldrig fått för mig att köpa på Biltema! Har läst alldeles för mycket skit om deras skivor tyvärr. Man skulle ju iofs kunna slänga upp sina
egna skivor i CNC fräsen och slitsa dom. Men jag tycker att det kanske inte skule göra så mycket nytta, måste väl vara bättre material i dom dyrare "sportskivorna"
skulle jag tro?
Ja det skulle jag tro att det är, samt att dom har säkert mycket effektivare ventilation mot original.

Jag har ingen aning om hur Biltemas skivor är det är bara bromsbeläggen som jag har hört att dom dammar något avsevärt. Men som sagt när det gäller bromsar så får man nog att kosta på dom lite (säger jag som köpte ett par billiga :P ) :)
Hmm undrar om det kan vara ate som tillverkar skivorna, bromsoken på Biltema är det iaf ate som tillverkar till 850x70 bak. Det är synd att dom inte har slitsade skivor till bakvagnen på 850x70 :cry: annars så hade jag nog köpt Biltemas skivor förutsatt att dom har fått bra omdöme, men nu har jag ju splitter nya skivor och belägg som ligger i garaget och väntar på att få bli monterade :)
  • 1
  • 73
  • 74
  • 75
  • 76
  • 77
  • 291

Om dy har felkodsutläsare så borde du k[…]

S40 1.8f ac problem

Fick hem en kondensor av märket nrf, nä[…]

motorinställning

Plocka av kamremmen, ställ allt rätt, &a[…]