Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av garinge
Lillarapunzel skrev: Vad kamremmen beträffar har vi redan bestämt att vi ska ta det i slutet av september - oktober efter semestrarna. Då får vi nog också en tid mycket snabbare. Så det felet är jag redan väl medveten om. Annars är det väl detta + att den luktar bränd olja som bekymrar mig mest....
Dock så förstår jag inte riktigt varför är väl bättre och få det överstökat istället för att skjuta det på framtiden..
sen att anta det går att få en tid snabbare är inte heller helt rätt, volvo brukar ha ganska fullbokat, oavsett när på året.. :)
är väl bättre och slå en signal, vem vet dom kanske har tid nästa vecka pga någon avbokning eller liknande ;)

Ja, det är aldrig kul när ett fordon luktar bränd olja, kommer oftast från något läckage som sen runnit vidare ner mot grenrör/avgasrör som sen förbränner oljan.. bara ta en grundlig titt vart det ser oljigt ut nånstans.. brukar visa att det ryker lite med när motorn är varm om man tittar :)
av Lillarapunzel
garinge skrev:
Lillarapunzel skrev: Vad kamremmen beträffar har vi redan bestämt att vi ska ta det i slutet av september - oktober efter semestrarna. Då får vi nog också en tid mycket snabbare. Så det felet är jag redan väl medveten om. Annars är det väl detta + att den luktar bränd olja som bekymrar mig mest....
Dock så förstår jag inte riktigt varför är väl bättre och få det överstökat istället för att skjuta det på framtiden..
sen att anta det går att få en tid snabbare är inte heller helt rätt, volvo brukar ha ganska fullbokat, oavsett när på året.. :)
är väl bättre och slå en signal, vem vet dom kanske har tid nästa vecka pga någon avbokning eller liknande ;)

Ja, det är aldrig kul när ett fordon luktar bränd olja, kommer oftast från något läckage som sen runnit vidare ner mot grenrör/avgasrör som sen förbränner oljan.. bara ta en grundlig titt vart det ser oljigt ut nånstans.. brukar visa att det ryker lite med när motorn är varm om man tittar :)
Vi har aldrig tid att komma med kort varsel/på "avbokningstider" så bättre att vi tar det i höst. Blå har ju trots allt bara gått 14,5 år/13 000 mil med denna kamrem ;)

Vi får nog ta och göra det!
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Du har inte ett jäkla övertryck i vevhuset då så att du skjuter oljestickan och olja flyger upp den vägen? :roll:
av Lillarapunzel
White skrev:Angående underredet skulle jag mellan tummen och pekfingret gissa på i runda slängar 10.00 om både rosten ska bort sedan en seriös underredsbehandling, först
med tunnflytande, penetrerande rostskydd sedan underredsmassa på det.
Jisses... :shock:
av Lillarapunzel
Vi tog Blå idag till stallet. Då det var 26.C och ACn ju är konstaterat paj, körde vi med rutorna nere. Då noterade vi också något vi inte tänkt på tidigare; Blå gnisslar som fan! :shock: I skarpare svängar gnisslar den till lite, men ok då. Däremot när man bromsar, herregud! :shock: Det är ett rent öronbedövande gnissel! Var t.om. så att en del på gatan vände sig om och glodde. Någon som vet vad detta beror på?
Den fick ju förvisso nedslag (1a) på "ytrostig bromsskiva vänster bak" på senaste besiktningen, men det kan väl knappast göra detta?
av Exyzäta
Lillarapunzel skrev:Vi tog Blå idag till stallet. Då det var 26.C och ACn ju är konstaterat paj, körde vi med rutorna nere. Då noterade vi också något vi inte tänkt på tidigare; Blå gnisslar som fan! :shock: I skarpare svängar gnisslar den till lite, men ok då. Däremot när man bromsar, herregud! :shock: Det är ett rent öronbedövande gnissel! Var t.om. så att en del på gatan vände sig om och glodde. Någon som vet vad detta beror på?
Den fick ju förvisso nedslag (1a) på "ytrostig bromsskiva vänster bak" på senaste besiktningen, men det kan väl knappast göra detta?
Jag skulle våga påstå att bilen skriker att den har blivit misskött och ropar på hjälp!
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lillarapunzel skrev:Vi tog Blå idag till stallet. Då det var 26.C och ACn ju är konstaterat paj, körde vi med rutorna nere. Då noterade vi också något vi inte tänkt på tidigare; Blå gnisslar som fan! :shock: I skarpare svängar gnisslar den till lite, men ok då. Däremot när man bromsar, herregud! :shock: Det är ett rent öronbedövande gnissel! Var t.om. så att en del på gatan vände sig om och glodde. Någon som vet vad detta beror på?
Ä du har väl blivit lokal kändis du och din bil därför som dom vänder sig om och tittar efter dig :mrgreen: Möjligt att lokaltidningen har fått nys om att det går en Blå 854 med en kamrem som kan smälla av när som helst så nu kollar alla efter en Blå 854. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
För vem vill bli överkörd av en rullande ventilsallad med massa tillbehör?? (R) (R) (R) (R) (R) (R) :wink: :wink:
av Lillarapunzel
White skrev:Tror helt ärligt att denna bilen kommer kräva mer arbete än vad ni har både tid och ork till att lägga ner. Jag hade sålt och köpt något bättre. :)
Då får du gärna tala om för mig var man hittar en 850 automat i bättre skick än Blå, i Mälardalen :roll:
Nä, just det, trodde inte det va? För det finns ju inte!
Senast redigerad av 1 Lillarapunzel, redigerad totalt 0 gånger.
  • 1
  • 73
  • 74
  • 75
  • 76
  • 77
  • 159

Elbilsmärket Nio har automatiserat batteriby[…]

Här måste man istället ut till[…]

Har du något Art.nr eller liknande på[…]

Cigg-uttag maxström?

Hej Det står i instruktionsboken. Max str[…]