- mån 25 jan 2016, 18:42
#1041681
Ja hade inget bättre för mig så jag rev ner lite inredning i bilen för att ta en ordentlig koll på hur allt såg ut.
Bild på värmepaketet inget läckage där

Handskfacket bortaget och även kupéfläkten

Där inne gömmer sig förångaren

Kan förstå nu när jag tänker efter att AC är med och jobbar på vintern, ECC styr ju om luften ska återcirkuleras eller ej och dom gångerna som luften gör det så är det ju varmluft och då får AC sin nytta igen med att ta bort fukten från varmluften där av att den går igång när det är kallt ute för skulle tro att 50% luft utifrån blandas med 50% återcirkulerande luft men som sagt det styr ju ECC precis så som den tycker behövs för att hålla rätt temperatur.
Vart tar vattnet vägen från förångaren som blir på sommaren för ut måste det ju och då borde det vara en kanal någon stans som det rinner ut igenom. Om den nu börjar att bli tät så blir ju vattnet kvar och det blir imma på rutorna som följd av det.
Bild på värmepaketet inget läckage där

Handskfacket bortaget och även kupéfläkten

Där inne gömmer sig förångaren

Kan förstå nu när jag tänker efter att AC är med och jobbar på vintern, ECC styr ju om luften ska återcirkuleras eller ej och dom gångerna som luften gör det så är det ju varmluft och då får AC sin nytta igen med att ta bort fukten från varmluften där av att den går igång när det är kallt ute för skulle tro att 50% luft utifrån blandas med 50% återcirkulerande luft men som sagt det styr ju ECC precis så som den tycker behövs för att hålla rätt temperatur.
Vart tar vattnet vägen från förångaren som blir på sommaren för ut måste det ju och då borde det vara en kanal någon stans som det rinner ut igenom. Om den nu börjar att bli tät så blir ju vattnet kvar och det blir imma på rutorna som följd av det.
Nuvarande: S40 T5 sport MY04
Tidigare S70 2,5T MY99 (skrotad)
Tidigare S70 2,5T MY99 (skrotad)