Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Lucif3r skrev:Det är inget tryck i oljereturen att tala om öht, det är 99% självfall. Så att returen skulle påverkas har jag svårt att tro på. Det beror nog mer på hur mycket olja oljepumpen pallar med att pumpa.

Men det är ju enkelt att testa, bara göra på samma sätt som när man kollar om vevhusventen är täppt - lägg ett papper över oljesticksröret, sugs den innåt är allt bra, flyger den ifrån så är det täppt=övertryck=inte bra.
Detta förutsätter ju givetvis att motorn är tät i övrigt, annars åker ju övertrycket ut någon annanstans än där du provar(oljeröret) :)
Undrar hur det kommer sig att det tryckte ur sig den vägen för mig då? Som jag kunde se det så har det tryck upp oljan från blocket där röret gått ner och träffat mitt på drivaxeln därav hela underredet i olja. Det läckte ingenting när den stod och gick på tomgång utan det var först när det blev belastning på motorn som det började att läcka.

Men som sagt om o-ringen hamnade på tvären så kan den kanske ha blockerade halva röret och på så vis har det byggts upp tryck där :???:
Har precis bytt till nya tändkabelhållare på ventilkåpan då dom som satt hade gulnat och blivit sköra av värmen från turbon. Var inne på Volvo i dag och köpte sex
stycken nya så jag har för två framtida byten. Dom säljes som två delar, brickan för sig och plastklammern för sig. Syndigt dyra är dom med, 75kr för EN komplett
hållare! :o

Bild
  • 1
  • 69
  • 70
  • 71
  • 72
  • 73
  • 291
D4 vs T4

Jag har en v70 d4 2013 som jag är nöjd m[…]

Har haft volvon sen 2014 , hade gått 10000mi[…]