Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av opA
Att xenonkonvertera helljusen var den bästa investeringen jag gjort i lysväg på V50:n !

Och de va trångt men de gick att få plats med ballasterna i lamphusen ! ;)
Användarvisningsbild
av bjompa
Jo Tjena.. Såg nu att du köpt extraljus, beställde själv här i veckan till min V50.
Tänkte bara höra va du har för hållare, är de Volvos?
Användarvisningsbild
av bjompa
Har fått tag i en hållare för 3 lampor på volvo, men den kostar ju multum. 890 för hållaren å 750 för kablaget. Kanske är värt att köpa där iaf eller va tror du?
Användarvisningsbild
av Tomas88
bjompa skrev:Har fått tag i en hållare för 3 lampor på volvo, men den kostar ju multum. 890 för hållaren å 750 för kablaget. Kanske är värt att köpa där iaf eller va tror du?
Till mig sa de att det inte fanns för tre lampor.
Distansen som man monterar mellan kofångaren och balken tycker jag var bra så kan du välja att bara köpa hållare plus distans så kan ju detta vara ett alternativ.
Bryr du dig inte om att ha en brytare i kupen så hade jag nog försökt koppla själv. Frågan är bara om det är lätt att hitta ett bra ställe att ta styrström från i motorutrymmet.
Brainy skrev:Ljusen kanske tas av till våren så grillen syns igen? :)
Kan bli så kanske.
Användarvisningsbild
av bjompa
Jodå, nog finns de en hållare på Volvo för tre lampor. De krävs att de jobbar en kille med lite engagemang i butiken bara. ;-)
Användarvisningsbild
av Tomas88
Men det var då fasen. Jag som köpte satsen för två lampor och sen en annan hållare som jag fick modda dit.
Användarvisningsbild
av Tomas88
V50n rullar på utan problem... Men så har jag råkat köpa mig en gammal 940 för 1000 kr

Hade egentligen inte alls tänkt köpa mig en 940 men sambons brorsa hade tröttnat på sin efter att bränsletjuvar borrat hål i tanken för ANDRA! gången. När jag hörde att han tänkte skrota den och utbrister att:
-men det är väl synd! Så svarar han att:
-ja du kan få den om du vill.

Nu har bilen stått i tre månader så bromsarna är inte i bästa skick, men efter att ha varit ute och kört lite med en temporär tätning av tanken så börjar de ta bättre.
Har lossat oken fram och motionerat lite och har upptäckt en kärvande glidpinne. Annars verkar oken okej.
Ska boka en tid på besiktning så får jag bestämma bilens öde sen.
Skroten betalar mig 1000kr om jag kommer dit med bilen.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Finns ingen vettig anledning att tanka E5 / 98 f&o[…]

Instabil styrning (XC70 -16)

Som allerede nevnt: Främre länkarms buss[…]

D4 VEA dricker olja

Nu är allt klart för att lyfta i motorn […]

Mätte upp tempgivarna, bilen stått ute […]