Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Åkte iväg och införskaffade det mesta av allt som ska göras till bilen idag!
Kamremssats med vattenpump, drivrem, bränslefilter, 1L bromsvätska. + lite verktyg.
Tanken va att jag skulle köpa allt i blåkartong men det blev så satans dyrt så åkte till mekonomen.

Killen bakom kassan kändes allmänt förvirrad, men efter jag gett honom motorn serie nummer osv osv så hittade vi det som skulle passa och jag fick 10% rabbat! 2723 kr gick allt på vilket känns helt ok :D

Bild
Sitter och funderar på om man skall nibbla upp ett hål i karossen ist för att plocka ner hela bakvagnen. Samtidigt göra en service lucka som man skruvar fast för att byta pump i framtiden.

Har även mätt upp vilken amatur som inte bränslemätaren fungerar i och det är samma som pumpens. Hur skall jag göra? plocka ner bakvagnen är dels småfarligt men det är det att nibbla hål med med tanke på SIPS. Hjälp mig!!
undrar just vad det hade kostat på volvo då mekonomen inte brukar vara mycket billigare. Som stammis på volvo får man mera än 10% 8)
Men vad är det för bromsvättska du köpt? tror inte ditt system gillar DOT 5 men jag ha fel
Nexus skrev:undrar just vad det hade kostat på volvo då mekonomen inte brukar vara mycket billigare. Som stammis på volvo får man mera än 10% 8)
Men vad är det för bromsvättska du köpt? tror inte ditt system gillar DOT 5 men jag ha fel

slutade på bra bit över 4lax, DOT 5.1 är för bilar med abs, så det va den jag fick. Har ingen aning om viljen jag bör ha men kanske ska kolla det innan :)

Edit: DOT 5 är silikonbaserad och DOT 5.1 vilket jag har är glykolbaserad!
DOT 3, DOT 4, DOT 5.1 är glykolbaserade & blandbara sinsemellan. Är systemet gjort för DOT 3 eller DOT 4 kan man använda DOT 5.1.
ok jag hade för mig det var något med silicon och det förstör packningar i systemet.
Men varför har du ingen XC-grill på din awd? Det är ju standare tillbehör på en x70 8)
Nexus skrev:ok jag hade för mig det var något med silicon och det förstör packningar i systemet.
Men varför har du ingen XC-grill på din awd? Det är ju standare tillbehör på en x70 8)

DOT 5 är med silicon. DOT 5.1 är egentligen samma som DOT 4, dock tål DOT 5.1 mer värme och är dyrare.. Så jag uppfattade det :)

Jo xc letar jag efter men volvo orginal är piss dyr och dom på t.ex. V-parts kan man montera emblem på dom?
Nexus skrev:C70 klarglas ja det låter bra det :D Låg ett par på blocket nyss för 2500....

Amen fan, missade jag det, budgeten för nya strålkastare är 3lax. Om det blir vanliga orginal, ABM eller c70 klarglas får vi se då:) Svarta ABM passar jävligt bra med färgen :)
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 12
Går ryckigt vid jämn lite gas

Hej! Har en Volvo V70 2009 med D4204T som har g&ar[…]

Nope, tar man BE nu så är högst[…]

Kolla på insidan av fälgen om där […]

Slänger in en fråga och hoppas att den […]