Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av White
Milner skrev:Kan tänka att du känner dig nöjd (B)

Man kan köpa en bränslesnål vägbula.. :-O)

Men gillar man bilar så :-)-)

Mvh :D
Jo, mindre förbrukning tackar man ju inte nej till! :wink:
Sedan att man aldrig tjänar in allt man lagt ner på bilen med den minskade förbrukningen är ju en annan sak... :lol:

Haha! På dom få milen jag kör med denna på en säsong märks det ingen skillnad i plånboken i vilket fall! :P
Användarvisningsbild
av White
Gjorde en liten framtida investering i dag, kommer väl göra att par till framöver! :-)-)

Mycket har ju tyvärr börjat utgå ur Volvos sortiment till dessa bilar, så jag investerade i ett par extra givare till ECC´n för framtida
bruk OM nu någon av dom skulle paja! Fanns fyra kvar vad han i butiken kunde se på datorn i dag! Kommer investera i ett par grejer
till i "förebyggande syfte" så att säga, har gjort så med lite andra saker till bilen innan med så man har för framtiden. Har bla köpt
dom sista rören till automatlådans oljekylare som gick att få tag på, och lite annat smått och gått! :D

Bild
Användarvisningsbild
av White
Lite har blivit gjort med bilen i dag!

Har bytt skarvhylsan mellan slangarna vid spjällhuset!

Bild

Förut satt det ett sådant här vanligt skarvrör...

Bild

...tycker dock att det känns "säkrare" med en riktig skarvhylsa med flänsar.

Bild

Men då tryckrören är vita får flänsen som syns mellan slangarna också bli vit!
Här grundad.

Bild

På plats, färdiglackad och klar!

Bild
Användarvisningsbild
av päpplet
Tjusigt :D Men om jag får vara lite petig (gillar när bilar är så fina att man kan störa sig på såna detaljer) så hade jag nog vänt slangklämmorna med skruven neråt för ett renare utseende om det varit min bil :wink:
Användarvisningsbild
av White
päpplet skrev:Tjusigt :D Men om jag får vara lite petig (gillar när bilar är så fina att man kan störa sig på såna detaljer) så hade jag nog vänt slangklämmorna med skruven neråt för ett renare utseende om det varit min bil :wink:
Tack! :D

Kan hålla med lite om slangklämmorna! Men det sitter fjäderbelastade bleck för att hålla konstant och jämnt tryck på klämman på
undersidan, nästan fulare med det uppåt än skruvarna faktiskt. Lite funktion före skönhet i detta fallet.

SA4AQS skrev:Ja för att inte tala om rosten på staget till virerullarna :lol: blir det om förzinkning och gulkromatering sen då?
Haha!
Det har jag faktiskt inte reflekterat över tidigare, men nu när du nämner det så...

Baksidan med att börja renovera detaljer! Då ser det som sitter bredvid sjaskigt ut! :wink:
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 291

Jag har Steg 4 i min V70 D4 AWD 2015. Om du vill h[…]

De som har problem med ombordsladdaren har kunnat […]

Ljud från koppling

Rasslar det lika om du trycker lite lätt p&ar[…]

Money talks. Med begränsade resurser så[…]