Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Jahaja.

Låter bilderna tala för sig själva..

Bild
Nya kopplingen provas lite mot "nya" svänghjulet..

Bild
Gamla tryckplattan som råkat ut för gubbsyndromet..

Bild
fina grejer

Bild
Ny koppling monterad..

Nåja, när jag väl fick ihop det igen så märkte jag att urtrampningslagret är för kort. Så nu kopplar den inte förens gaffeln går emot godset i kåpan..
Måste hitta ett annat urtrampningslager med rätt längd..
:x
Jovisst.
Ska bli skönt att få ny koppling iaf, så slipper man fundera på om den är kass.

Efter lite efterforskning så fick jag fram att det var ett 43mm urtrampningslager jag skulle ha.. Så nu är det beställt.
Var in på Volvo här i Mora och fråga efter ett, dom skulle fan ha 466kr för ett.
Så jag klickade hem ett från nätet istället. Lär väl komma i början av nästa vecka hoppas jag. :roll:
Dygt och dyrt :( Men se det positivt :lol: nu behöver du inte byta de nå mer i denna bilens livstid :wink:
hövvaligen..

Bytte urtrampningslagret ikväll, så nu jädrar har man en koppling som tar en aning för bra kanske. :wink:
Note to self; om man ska montera plant svänghjul på en b230 med m47 så ska man ha ett 43mm urtrampningslager från en b20.
Sen så tänkte man att de va dags att få på nå vintersulor också, fick en uppsättning dugliga 195or som jag slängde på..
Givetvis så fick jag lov att göra klart dom två centrumvända fälgarna också bara för det.. Kan ju säga att det ser ganska fräckt ut med dom på.

Nåja, lite bilder på eländet kan man väl också bjuda på.
Bild
Bild
Bild

Dock tar det i en aning i skärmkanterna märkte jag påvägen hem..
Och den ska sänkas bak, undrar hur det kommer gå?
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 17

Det lilla plastlocket sitter med en hake på […]

Tre år med Volvo V90 CC

När jag hade min XC70 bytte jag bak förs[…]

Bromsvätskan kommer inte fram

Man kan inte trampa "för djupt". Ko[…]