Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Jadu Roger..
Ska jag vara helt ärlig så kommer jag ingen vart.

Då jag inte har tillgång till något garage med svets förutom typ nån helg ibland så blir det inte mycket gjort.

Men ska se om jag kanske får komma in i garaget ikväll.. Har inte så mkt tid kvar på mig att fixa rosten heller. Måste in och besiktas igen innan 5 september. :(
Jag vet hur det känns hade samma problem förr :(
men det fixade sig till slut fick tag i ett garage i ett gammalt hönseri
med högt till tak har hållt till där i 21-år nu har inrett med 4-pelarlyft och däckkrängare
och balanserare m.m ett loft på 210 kvadratmeter så jag klagar inte :D
Hoppas det löser sig för dig med.

Mvh/Roger :)
Får väl uppdatera lite här också.

Händer inte mycket här alls.. amazonen står still. Skulle in och besiktas senast 5 sept... men det blev inte så.
Så nu måste jag göra en helt nya besiktning.
Och eftersom jag inte längre har tillgång till någon svets lika ofta som jag hade förut så går det ganska sakta just nu.
Menmen, den står bara still, så var ut idag iaf och drog i lite soppa och startade upp den. Går som en dröm fortfarande.
Var även in och fick mig en voltmätare så jag vet om generatorn laddar, eftersom laddningslampan har fått för sig att lysa hela tiden efter att jag bytte generator.
Och den visar ca 13,8v så då laddar den nog.
Passade även på att se om dom hade nån tempgivare som var rätt. Vilket dom inte hade, men beställde en tills imorgon.
Bild

Har även lite tråkiga nyheter, har gått i tankar om att göra mig av med amazonen. Egentligen vill jag inte.
Måste nästan det då jag behöver en besiktad bil, och eftersom jag inte har tillgång till svets så jag kan fixa amazonen.

Får helt enkelt se vad framtiden har att erbjuda..
av Jiim
Ser bra ut! är lite soft custom stuk över den. nu är de ju bara blåsa på nå svart färg sen en massa klarlack med nå snygga flakes i ;)
av Jiim
Ståhl skrev:Tackar..

Är väl customstuket som är planen.
Och svart kommer den nog inte bli.
Har tankarna på typ primergrå, ganska mörk sådan.
De är bra de.
Men om man drar över flakes så blir den ju typ den färgen som flakesen är. då agerar de svarta bara "skugga".
Grå gör sig ganska bra på amazoner. men då tycker då jag du skulle ha haft typ nå scallops eller något, känns som de blir så tomt annars. men du gör ju som du vill :)
Trist o höra att du inte kan få svetsa ihop amizen :(
hade varit kul o se den ihopsvetsad o lackad o kanske lite zebra randig inredning
hade nog blivit fräckt med mattsvart lack o zebra inredning :P
Men ge inte upp Ståhl kanske dax o investera i en egen svets
så vi får se amizen på vägen igen 8)

Här är en b36a till amizen :)

http://www.blocket.se/ystad/Volvo_v8_b3 ... =23_15&w=0
Mvh/Roger :)
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10