Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av päpplet
Hur mycket kostar en ny koppling? Ifall om det inte är värt att sätta i en begagnad som jag inte vet hur den ser ut. Har ju ev en 90a 16 ventilare på ingång att plocka från :wink:
Användarvisningsbild
av päpplet
Å fan :D Tänkte inte ens så långt som att kolla där :oops:
Användarvisningsbild
av päpplet
Köpte 4 hyfsade sommardäck på turbofälg och fick med en styck 740 GLT 16V 90a med ventilsallad. Så nu har jag en skaplig koppling, en växellåda med växellägen, en grå inredning i hyfsat skick och en hel bakruta mm. Bilder kommer bara jag får hem den nästa helg :lol:
Karossen är ganska hyfsat rostfri men det är fan så mycket enklare att flytta över koppling och låda än att byta motor. Och så är mörkgrå metallic snyggare och jag behöver inte ha en hel katalysator i 88an heller :wink:
Användarvisningsbild
av cybermunk
Går kamremmen på en 16v:are då är det billigare att köpa en beg motor än att hålla på att byta dom delar som gick åt skogen när kamremmen sprang.

Ventilerna är nästan garanterade att knäckas på något sätt när kamremmen går.
Användarvisningsbild
av päpplet
Dieselsmurfe skrev:Inte för att verka dum men men vad är ventilsallad?. Inte dåligt med en till 16v! är det rentav ett helt chassi? :) .
Det är en komplett besiktad bil. Ibland är det bra att bo i en liten kommun där alla vet allt om alla annars hade den hamnat på skroten :wink:
Användarvisningsbild
av päpplet
Ja då har nyförvärvet kommit hem till farmen. Vissa bilder blev dåliga för min mobil vill inte riktigt hitta fokus när det börjar skymma. Synd att det är en 90a annars hade huven hamnat på min andra 16V omgående fast den är svart.
Bild

Bild

en av anledningarna till att jag köpte bilen (fast mest för koppling och växellåda)
Bild

Tror ni grått blir bra i min bil? Den är väldigt fräsch i inredningen, bara någon söm i förarstolen som gått
Bild

Bild

Lite synd att motorn rasade faktiskt men den blir ju en perfekt reservdelsbil när drivlinan inte har gått så överdrivet långt och hårt
Bild

Och här har vi en bättre begagnad kamrem :lol:
Bild

Jag köpte bilen för 500 och har redan sålt motorn för de priset. Var någon som var ute efter toppen på den fast den har rasat. Funderade ett tag på att byta motor i den men den har dåliga skärmkanter bak, ruttna dörrar och ytrost under mm så jag tar nog delar från den istället. Kanske hänga i en vanlig B230 och ha den som isbil när det finns ABS i den :wink:
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 75

Koppla nya kablarna i dosan som dom gamla sitter

Tjosan! Gammal tråd med aktuellt problem. […]

Ja, elbil är inte för alla. Vissa ser […]

nä, det är fortfarande arbetare kvar d&a[…]