Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Fellow
jonnyk skrev:Fellow !

Sprayar du direkt på baklysena? Håller det bra?(tänkte främst om färgen försvinner när man tvättar etc)
Blev otroligt sugen ja med på att tona baklysena !

Mer bilder vore även det otroligt fränt ;)

Otroligt fin bil fö

mvh
Jupp sprayar direkt på. Färgen sitter kan jag lova! Har inte hittat NÅGOT lösningsmedel ännu att ta bort färgen med förutom deras egna tint remover. Går även att ta bort med mer toningspray men slöseri:P Har provat bräkleen, aceton, kemiskt ren bensin, thinner, t-röd med mera och det sitter:P

Ja jag ska ordna mer bilder när strålkastarna är tonade, ögonlocken är på samt dörrlisterna=)
Får väl ta tillfället i akt o tacka dig Johnny för möjligheten att köpa 3" tryckröret för en sådan överkomlig summa:) Monterat nu och spoolup tiden är kortare och gasresponsen bra mycket rappare. Ska polera klart de i veckan så ska jag försöka tvätta motorrum och ordna bilder!

Ska försöka börja med min mittkonsol och plasta klart i maj/juni.

I vinter ska all inredning ur och göras om. Lackering eller kolfiber eller en blandning.
Nya stolar fram (Detta är det stora problemet då stolarna jag kikat på kostar 7500 kr styck!)
Mer ljud.
KL Aluminium intercooler.
Ferrita 3" downpipe.
Ny programvara från autotech.
Lackering av insug samt kamremskåpa och motorkåpan kommer lackeras om.
Fälgarna kommer lackeras om i vinter igen med pulverlack istället för billack för att säkra hållbarheten.
Dörrfalsar i fram ska lackeras om samt framdörrarna in och utvändigt.
Fronten ska modifieras för en sportigare look
Bakkjol/baklucka ska motivlackas och bakkjolen ska modifieras.
Evolve/Elevate krängningshämmare bak
Nya powerflexbussningar överallt

Kommer bli klar till 2011 och är tveksam till att jag visar upp den i år alls då jag inte är nöjd ännu!
Men den kommer iaf bli helt unik så länge inte någonting skiter sig i livet som jobb och allt.
Användarvisningsbild
av Fellow
Ingen större uppdatering.
Fått på mitt nya 3" Tryckrör från Evolve/Elevate. Behöver en motortvätt och lackering av insug, kammremskåpa i vinter. Jag håller även på att dämpar taket nu så det ska bli mindre skrammel. Samt så ska bakre dörrsidorna ner imorgon och främre ska ner igen för att få bort de sista missljuden. På fredag ska jag till Alfa bilklädsel och se vad dem tar för att klä min instrumentbräda. Har tröttnat på flock och vill ha något mer exklusivare. Så har förhoppningsvis i vinter en flockad instrumentbräda till salu.

Motorrummet för tillfället.
Bild

Tak
Bild

Tak
Bild
Användarvisningsbild
av Fellow
hixen skrev:Grymt jobbat med dämpningen! :D
Tackar=)

MEN TALK ABOUT DIFFERENCE! Satan vad mycket stabilare basgången är i HELA bilen! Dörrarna skramlar mindre då vibrationerna inte sprids längre ner i stolparna. Lampkonsolen är ljudlös i fram och bromsljuset i bak stumt som fan:D
Användarvisningsbild
av cybermunk
förstklassigt jobb med andra ord :)
Användarvisningsbild
av hixen
Då har du gått från Premium bil till Premium plus då med andra ord! :P Gjorde det stor skillnad på det övriga vägbruset? har nämnligen isolerat dörrarna på min s40 -02, men det känns som om ljudet kommer in via torpeden och bagagen istället :P
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 17

Koppla nya kablarna i dosan som dom gamla sitter

Tjosan! Gammal tråd med aktuellt problem. […]

Ja, elbil är inte för alla. Vissa ser […]

nä, det är fortfarande arbetare kvar d&a[…]