Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Michaelvecel
Tack för kommentarerna :D Bromsok färgen låg ju hemma så tänkte att jag kunde prova med den då jag haft dåligt med pengar, resultatet blev ju strålande :) Däckpennan är bara en vanlig markeringspenna inköpt från XL BYGG, 49 kr.. Ja det blev riktigt fräscht med rödfärg runt om på alla smådetaljer :-)-)

Solfilmen från Biltema, det sket sig totalt :shock: Tog hjälp av fader min som tonat sin V70 själv, dock inte film från Biltema då.. Men faen det gick verkligen inte.. Så det blir att lämna in den på toning istället.. Rosten ska jag börja med, har spacklat o slipat till litegrann, dock så blir skärmkanterna svarta, liten chansning från mig men hoppas det blir bra..

Sen så har jag lackerat plastdetaljer i bilen i svart färg "bumper paint" häromkvällen .. Blev riktigt snyggt men det är så svårt att få fram bra bilder.. ska knäppa nu ikväll med digitalen, blev lycklig av kommentarerna :D :oops:
Användarvisningsbild
av Michaelvecel
Har idag haft Mek-kväll på Upplands motor. Spolade ur värmepaketet och motorn, sen så svetsade jag rosthål.. Har beställt original rödfärg till bilen så nu jävlar ska den bli fin igen :D Inga bilder, kommer senare.. så långa dagar på jobbet :P
Användarvisningsbild
av Nexus
vad ska jag säga ...kul att du ger bilen nyt liv även om vissta färg modifieringar är lite för mycket för mig :wink:
blank och fin må jag säga 8)
Användarvisningsbild
av Michaelvecel
Har monterat belysning för fossingarna i fram på bägge sidor, Har beställt vita dioder istället för det pissgula skenet.. De är från början skyltbelysning från en Fård Fokus.. Har också monterat Vit diod lampa som takbelysning, istället för det blåa skenet!

Bild
Bild

Sen har jag lackerat lister i bilen med Biltemas vinylfärg, är skitsnyggt när det är svart och bryter mot grått, dock ska de bara vara så på B-stolpens nedre del, A-stolpen går helt i svart precis som all annan plast ska bli:
Bild
Bild
Bild
Bild

Har långa dagar på Upplands motor det är därför jag är seeeeg på att ladda upp bilder.. Härnäst ska ja byta bromsvätskan , den har sugit åt sig fukt ett tag nu. .Sen ska bromsbackarna bytas i bak.. och sen ska jag gå på rosten som är kvar. Har hunnit svetsa lite rosthål, ska bara finputsas sen börja lackera :-)-)
Användarvisningsbild
av Tofulus
Har för mig att kontakstycket som går till "lamphållaren" skiljer åt på nya och gamla, så blir antagligen att klippa av kablarna och med hjälp av elschema se vilka kablar skall kopplas vart.
Användarvisningsbild
av Michaelvecel
Uscha bara massa strul.. Dånar i kupén vid vänstersväng, höger framhjulslager måste bytas.. Vrider jag till höger kommer annat ljud fram ,nåt som inte låter som det ska men vi får se efter lagerbytet. Stötdämparna bak börjar bli slitna. Stoppklacken för höger fjäder i bak är sönder och måste bytas och det jobbet verkar allt annat än ojobbit :P Dock så sitter den trasiga kvar med ståltråd och det funkar, men nån dag innan besiktning ska jag ta tag i det.. Hörde ett vinande ljud i kupén.. när jag frikoppla så försvann det, så hastighetsmätarvajern ska bytas ,såg idag att även nålen börjat vobbla.. Gjorde framvagnsinställning förra Torsdagen , det stod inte alls bra men nu så :-)-) Sen så har jag kopplat på dimljus, och satt i LED positionsljus i strålkastarna.. :-)-)
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
Går ryckigt vid jämn lite gas

Hej! Har en Volvo V70 2009 med D4204T som har g&ar[…]

Nope, tar man BE nu så är högst[…]

Kolla på insidan av fälgen om där […]

Slänger in en fråga och hoppas att den […]