Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Marlboroman
Thomas J skrev:Med riktig billack på burk går det bra att lacka, det är dyrare än vanliga volvo burkar men brukar räcka mkt längre.
Kan vara svåra att få tag i bara.
Ska man handla på volvo så får man väl bara såna där små burkar när det är metallic och jag hade ju behövt 2 såna så det vette fasen om det verkligen hade blivit billigare. Smäckonomen här i viken har ju så dem kan blanda med dem hade ju inget recept på min färg så jag fick ju åka 1 mil till grannbyn istället.

Klarlacken får bli ett projekt i helgen istället. Pga force majeure (läs: kylan) så har mina arbetstider förändrats en del. Men det är ju ingen panik i vilket fall. Sen ska jag försöka att hinna med att hämta ut ett paket imorrn. Och det är godsaker i den lådan från utlandet 8)
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Bild

Idag kom ett efterlängtat paket från andra sidan pölen* :D Beställt lite pinaler från IPD som dök ner idag: mätarhållare, ena bussningen till momentsaget och slangar till tryckröret mellan turbo och intercooler. Så nu är helgen räddad om det blir varmare så man kan hålla på...

Imorrn ska jag hämta ett till paket som innehåller lite fler bussningar.

*Atlanten
Användarvisningsbild
av cybermunk
Beställt från over there :) kan man ju oxå göra :)
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Va ju billigare att handla där borta än att beställa samma prylar från svenska firmor så... Ska ta hem minst ett paket till från usa till sommaren. Finns ju mycket roligt där borta som tyvärr inte säljs här.
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Bild

Idag damp resten av bussningarna ner. Det är den lilla bussning till momenstaget, den lilla bussningen till övre motorfästet samt bussningar till fästena för motorstaget.

I övrigt har min dag som jag tänkte skulle bli produktiv varit ett fiasko. Var iväg och handlade lite grejjer som jag behövde för vad jag hade tänkt göra. Men... Skulle byta slangar till tryckröret, men det går inte för jag lär rota igenom verktygsoredan i jakt på en liten fast nyckel. Så då skippades den iden. Tänkte ge mig in på att montera laddtryckmätaren istället. Dock fallerade det på en gång då det inte ingick något t-kors eller slangstump. Såna saker ska jag ha någonstans, men har inte haft den psykiska orken att ta mig längst in i förrådet där jag är ganska säker på att jag har det som behövs. Så jag gav mig på bussningarna till momentsaget. Har ju köpt ett annat stag som jag ska byta i, men jag får inte loss bultarna... Jag lär antagligen ha långa skaftet som ligger ute i bilen och jag tänker inte gå ut en gång till idag... Jag tar motgångarna som ett tecken på att jag ska ägna mig åt annat idag :D
Användarvisningsbild
av cybermunk
Ja du när inget går dom man vill att det ska då är det bättre att hitta på annat :)
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Bild
Efter en del hamrande så fick jag ur den stora originalbussningen

Bild
Fick frisera den en del för att få den på plats riktigt, finns tydligen 2 olika gjutningar på fästet enligt instruktionen från IPD och jag har den lite mer ovala varianten vilket orsakade problemet tydligen, men det va inga större bekymmer.

Bild
Lite mer småkrångel och våld senare så att även den lilla bussningen från powerflex på plats. Original så är ju den lilla bussningen oerhört klen och vill man bara ha nåt som håller lite bättre så räcker det med att byta den lilla bussningen. Nu mer båda bussningarna bytta så är staget stumt, trots attd et är egentligen ganska mjuka bussningar jag satt i. Så det ska bli spännande att se hur det känns när det sitter på plats.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 17

Sitter inte bränsletrycksregulatorn på […]

Hej Jo det är väl kanske mer troligt, &[…]

Bilen startar inte

Hej! Jag har fått problem med min Volvo s40 […]

Läcker spolarvätska avstängd