Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Dalmans
äh. tror jag spar denna kärra ett år till och siktar på en ny 2011.
Gör istället en "to-do" lista för den gamle geten, vissa kanske aldrig komma hända, så vissa är bara drömmar

Färdigt:
[ X ] Nya lister (fattas på högersidan) Inköpta, ska skruva dit dem ikväll när tant kommer hem med bilen.Jag skiter i att ta kort på detta då ni förmodligen redan sett en bil både med och utan dörrlisten 8)

Kommande:
[ ] Polering och uppfräshning av lister
[ ] Tonade bakljus
[ ] Fler ljuspunkter fram
[ ] Extraljus till hösten
[ ] Vinge
[ ] Stänkskärmar bak (och sätta fast vänster fram igen)

Uppdateras efter hand
Användarvisningsbild
av Dalmans
Farsan var förbi idag och åt pizza då jag fyllde år igår...
Fick mig en poleringsmaskin vilket var önskat.
fick den modellen med dubbla diskar från biltema. någon som har någon relation till en sådan? min första tanke när jag provstartade den i vardagsrummet var att den är ganska högljudd, men det kan man ju leva med om den gör jobbet.

Har även hört att biltemas maskiner är bra men att medel och tillbehör skall köpas på andra ställen, så därför kastar jag ut frågan, vilket medel rekomenderar ni? och vilka tillbehör?
Användarvisningsbild
av Dalmans
Grabbens dagis var idag stängt så jag "var tvungen" att ta ledigt från jobbet idag (jävla oflyt att tvingas vara ledig en måndag med nästan 20 grader varmt)

Detta resulterade i en liten utflykt till bla Volvo och Biltema.

x lackfärg i volvons kulört
x grundfärg
x Plastprimer
x Spackel (vet dock inte om detta kommer behövas så det kanske var onödigt :))
x En minislip av typen Dremmel
x Sandpapper i kornstorlek 600 och 1200
x Poleringsmedel med rubbing i
x microfiberdukar

Så nu har jag mig ett litet lager att leka med så fort det finns tid till. har grabben fram tills på fredag så helgen kanske blir övervägande bilpyssel.

Helgens att göralista blir således.
Fräsha upp baklysen, enklare rostlagning, Polering och uppfräshning av lister!
Användarvisningsbild
av Dalmans
nu har även jag anslutit mig till ligan och beställt jagrullar-dekaler. ni som beställt, hur lång leveranstid har ni haft? stod något om 5-10 dagar på sidan såg jag.
Har inga invändningar mot priset. tycker det var väldigt vettiga priser och utnyttjade självklart möjligheten om 50kronors avdrag mot förskottsbetalning. även jagrullar-rabatten.
Jag tog samma modell och storlek som grammse, tycker den är klart snyggast, tog min i vit för att bryta av lite mot lack. La även en till beställning men den håller jag för mig själv få se om det blir bra och för att öka spänningen lite

vad är det för dekaler som följer med?
Användarvisningsbild
av Dalmans
Helgens planerade bilfix vart grusat. I fredags tog sambon studenten och jag hade ju tänkt fixa och dona lite lördag eller söndag.

Vansbro-Cruisingen kom ivägen och idag har jag en uns av huvudvärk och regnet kommer med jämna mellanrum, så idag blir det bakfylletacos och tv som enda syssla.

Såg några fina bilar, men endast en som jag känner igen från här (päpplet) var det någon mer där undercover? Jag spenderade nämnligen min tid i baksätet på en grå Saab 9,5a
Användarvisningsbild
av päpplet
Haha ja jag var nog den ända som hade sin egen bil dit med chafför men inte åkte i den :lol: Tillbringade kvällen i en röd/vit Ford Fairline 66a istället :wink:

Edit: Fanns fler som var lite sega upp idag, kom hem därifrån runt kl 4...
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 46

Om det var min bil hade jag bytt batteri. Det bruk[…]

@Micce1980, stämmer väl troligtvis. Vi &[…]

Hård Bromspedal

Hej allesammans, Jag har ett skumt problem med min[…]

Hubbes2010, härlig och tacksam färg at[…]