Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Briander
Går i letans tider på sportavgas här, Simons och Ferrita dyker upp hela tiden, Heico har något svindyrt, men finns det egentligen några fler som passar T6 AWD? Tips och erfarenheter mottages gärna.
20190305_232637.jpg
20190305_232637.jpg (141.84 KiB) Visad 770 gånger
Användarvisningsbild
av Micce1980
StefanN skrev:Det är lite halvskrovlig lack, svårt att beskriva men inte blank.
Briander skrev:Ja precis, det är inte en slät lack, matt och skrovlig är nog bästa beskrivningen. Det går säkert att slipa ner och lacka om man vill. Jag betalade 460kr nytt om jag inte minns fel så det är inte jättedyrt.
Ah, tror ni att de räcker med att slipa lite för hand och sedan lacka? Köpte ett via Bildelsbasen sent igår kväll så det kanske dyker upp imorrn, bilden var lite otydlig så såg inte om det var en R-Design logga på den eller ej.
Användarvisningsbild
av Briander
lillasnigel skrev:Kanske står nånstans, men R-pedaler måste du ju byta till... Eller ännu hellre polestarpedaler :)
Polestar-delar är så dyrt så det står jag nog över :) hade R-design i S80n men vet inte om jag vill ha i den här, den blir inte så "R-designig" i övrigt skulle jag tro... kanske. Däremot står nog ett växelspaksbyte på agendan inom kort, har du några tips du som gjort den operationen?
jag fick några bilder samt beskrivning från vesper-sweden i PM på fb en gång(innan dom inaktiverade kontot) vill du ha bilderna så kan jag ladda upp dom i tråden? (angående växelspaksbytet)

Briander skrev:

Polestar-delar är så dyrt så det står jag nog över :) hade R-design i S80n men vet inte om jag vill ha i den här, den blir inte så "R-designig" i övrigt skulle jag tro... kanske. Däremot står nog ett växelspaksbyte på agendan inom kort, har du några tips du som gjort den operationen?
Gott om tid och ett par extra händer är bra att ha :). Vad som inte riktigt framgick i nån av guiderna jag hittade var att man måste släppa skruvarna i hela mittkonsolen så att den är lös

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk

Användarvisningsbild
av Micce1980
Momentstaget, eller vad det nu heter. Går det använda de skruvar som sitter där eller måste man ha en längre? (Vet någon i så fall vilken skruv?)
Användarvisningsbild
av Briander
UnleashFusion skrev:jag fick några bilder samt beskrivning från vesper-sweden i PM på fb en gång(innan dom inaktiverade kontot) vill du ha bilderna så kan jag ladda upp dom i tråden? (angående växelspaksbytet)
Ja gärna! Det skadar inte alls, bra att ha till hands sedan när det är dags.
Användarvisningsbild
av Briander
lillasnigel skrev:
Briander skrev:

Gott om tid och ett par extra händer är bra att ha :). Vad som inte riktigt framgick i nån av guiderna jag hittade var att man måste släppa skruvarna i hela mittkonsolen så att den är lös
Det där med extra händer är alltid ett problem men det får gå i vind som det heter! :) Den får åka med i bytet helt enkelt, om jag kör på den jag köpte.
Användarvisningsbild
av Briander
Micce1980 skrev:Momentstaget, eller vad det nu heter. Går det använda de skruvar som sitter där eller måste man ha en längre? (Vet någon i så fall vilken skruv?)
Det funkar bra med skruvarna som redan sitter där, beroende på hur rostiga de är i underkant, jag köpte nya på S80n men använda befintliga nu på den här bilen.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 33
Hjälp! Vad har hänt?

Du är säker på att det är f[…]

Partikelfiltret hade jag aldrig problem med p&arin[…]

V70N Facelift Xenonlampor

Tyvärr har nog förra ägaren gjort s[…]