Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Rudolfs
Jag ska ner till eskilstuna nästa helg o få lite glans på pärlan hos Jim :) efter det bör det komma nya fina bilder på bilen :)
av Rudolfs
Får lite kärlek av Jim Lindeborg!

Bild
av V60D5AWDPolestar
XC90_Executive skrev:En MY17 Polestar-drivlina (inkl. AWD) hade suttit fint i en V40 Carbon 8)
Typiskt Volvo att inte göra det trots att man har alla komponenter :twisted: :evil:
av Rudolfs
Lite bilder från dagen idag!

Först Bilsport reportage med i samband med gatbilar eskilstuna.
BildBild

Sen dags för polering och tvätt, i samband så tog vi bort alla emblem
Bild
Bild
Bild

Tyvärr så hann vi inte före solnedgången, så helhetsbilder kommer senare :)

Tack till Jim för en heldag idag i Eskilstuna och ett bra jobb på bilen!
Användarvisningsbild
av jimlindeborg
Under tiden denna bil var Polestars pressbil så tvättades den i maskintvätt, vilket såklart syndes. Som vanligt så är Volvos lacker fruktansvärt stenhårda. Så jag fick inte bort allt, skulle ha behövt behålla bilen minst 3-4 dagar för att kunna plocka allt och den tiden fanns inte.

Dock körde jag så det blev lite mer djup och glans i den härliga blåa färgen!
Användarvisningsbild
av TommyP86
Jag vet vad du menar, gick över farsans bil i vintras, den var helt sjukt repig och svinhård. Förstår inte hur dom lyckats. Tog 4 dagar, då var jag iof väldigt noga, men ändå.
Använde då 3m grön kork på gul rondell för att få bort repor, sen 3m grön med orange pads på cyclo. Bara dom två stegen tog mer än en dag (15 timmar typ)
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 21
Lagning av mindre lackskador

Lackstift funkar hyfsat på riktigt små[…]

B230E K-Jetronic 740 till 240

Har sökt info om vilket bränsle man ska […]

Är den xenonkonverterad med kina-dynga? Det[…]