Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Tette
Jo skulle jag snubbla över en uppsättning komplett till vettigt pris så skulle jag köpa, men har inte gjort det ännu..
kollat bildelsbasen men priserna är sjuka på beggade, samt vparts ska ha 1259:- per bakdel (2518:-) och 1089:- per överdel (2178:-) totalt 4696:- samt man måste köpa till diodbryggorna för 669:- styck dvs 1338:- totalt kitt kostar allså 6034:- och jag säger HAHAHAHA... no way jag betalar det för ett par bakljus, då funkar mina nuvarande helt utmärkt bra... :)
Jo skulle man köpa nytt så gör det ett massivt hål i plånboken. De övre delarna brukar dock inte vara så hemskt dyra men snygga nederdelar som inte suttit på en 50k landsvägstaxi är desto svårare att hitta till humant pris.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Kom till Värmland och gå på självplocken jag lovar att du kan garanterat få komplett bakljus (klarglas) för kanske 400kr det är verkligen snorbilligt här :)
av Tette
Lucif3r skrev:
Tette skrev:Såsom Lucif3r hade på sin 945:a är på tok för mycket.

Ingen minns en fegis :-)-)
Jag är hellre feg än fattig! (böter) :mrgreen:

Jaha, då va bilen polerad för i år. Tror jag. Provade Menzernas produkter men tycker inte att jag fick samma klipp med deras Heavy Cut 400 som det medel jag använde förra året. Det dammade betydligt mer och var allmänt svårt att torka av.. Kanske något handhavande fel, vad vet jag. Körde SF Plus 3800 som sista steg och det funkade till förväntan. Blev fin finish men jag fick inte bort de repor jag ville. Hmm...

Sen som en ren kuriosa, av någon konstigt anledning så dras bromsar/bremsar (heter lite olika i landet) till vatten och den lilla jäveln som hann surra runt huvudet på mig när jag tvättade av bilen (ja utomhus, har inte avlopp i garaget) skulle naturligtvis bita mig i örat. Örat av alla ställen, så nu ser jag sådär röd och pluffsigt fin ut :x, tur man har hår...
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Ja många olika namn på dom små krypen själv kallar jag dom för klägg med ä istället för e :)
Användarvisningsbild
av garinge
DayDreamer skrev:Kom till Värmland och gå på självplocken jag lovar att du kan garanterat få komplett bakljus (klarglas) för kanske 400kr det är verkligen snorbilligt här :)
liiite lång resa för att gå på en skrot ;)
Du som ständigt är på skroten kan ju kolla efter en komplett uppsättning så köper jag den och betalar frakten, blir nog smidigare och billigare ;)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
garinge skrev:
DayDreamer skrev:Kom till Värmland och gå på självplocken jag lovar att du kan garanterat få komplett bakljus (klarglas) för kanske 400kr det är verkligen snorbilligt här :)
liiite lång resa för att gå på en skrot ;)
Du som ständigt är på skroten kan ju kolla efter en komplett uppsättning så köper jag den och betalar frakten, blir nog smidigare och billigare ;)
Ja jag kan kolla om dom möjligtvis har sådana :)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lucif3r skrev:
Tette skrev:Jag är hellre feg än fattig! (böter) :mrgreen:

... Men det är lika mycket böter oavsett vilken toning du har. Du får inte ändra dom ett enda dugg(du kan t om få böter på om dom är för skitiga!)....
Det kanske blir böter nu också då dom redan är ändrade till klarglas :mrgreen: :mrgreen:
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 47

Har det lite oljigt i området runt en sensor[…]

Acproblem Volvo 940 -98

Om det finns gas kvar kan man "tvångs[…]

Jag har exakt samma fel på min 945 -98. Tror[…]

Smörjde aldrig upp frambromsarna när som[…]