Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Lucif3r skrev:Vaddå tokslut? Det där fästet är ju nyskick! Det har ju knappt säckat ihop någonting :shock:

Finns f.ö. inga specialfästen att köpa, såvida du inte vill ha stumma fästen då :P
Ge mig en adress så skickar jag den gamla så kan du få slita lite mer på den.
Då får det helt enkelt bli org. 500kr är de billigaste man hittat istället för Mekonomen som ville ha 1000kr.. hehe
White skrev:Snyggt med dekalen! :-)-)

Gott att du fått på nya länkarmar, tråkigt dock att "klonket" finns fortfarande. Sådant man stör sig på. :???:
Kändes lite tomt där. Kommer säkerligen dit andra dekaler övertiden. Det finns planer på att byta framrutan. Den kan gärna sitta där. Märker knappt av den alls.

Nya jakten fortsätter på nya stabilisator stag till k hämmaren. Hör kört utan på min vita när de gick av :roll: :roll: :lol: :lol: Vart virade runt fjäderbenet. Märktes inte någon skillnad alls annat att man undrade varför det inte satt något stag i K hämmaren när man hade bort däcket.
Hehe. Alltid kul att få svar oavsett om man följer eller bara tittar en en gång eller två.

Bild

Köpt lite nya delar.

Nya stabilisator stag. Monterar de dock efter jag bytt fjädersäte mm.
Nytt Höger motorfäste. Avbruten montering :P
Nytt Undre momentstag. Genomfört!

Bild

Hade uppe bilen på lyften och vred och vände i den gamla bussningen. Tog en domkraft och plånka och lyckades utan större bekymmer avlasta momentstaget så att det bara var att lossa. Hela skiten vred sig från metall till metall på det gamla vilket indikerar tokslut!

Bild

Skitsak. helt slut.

Bild
Bild

Fjädersätet mm på höger sida är som fnöske. Fick stora bitar i näven såfort man tittade på det.
Bytte du Fjädersäte och topplagring vid montering av 60/40 fjädrar och dämpare? *De var helt friska!* Att man fan aldrig kan lita på säljare. Inte det med att Läcker bilen olja? *Läcker inget!* läckte inte alls från 3 olika ställen..

Bild
Bild

De har på vänster sida har sätt bättre dagar även om de funkar för stunden. Dock byter man ju givetvis i Par.

Bild

Resten ser ju rätt så ledsamt mot nya delar.

Tänkte gett mig på Motorfästet men då min motorlyft har fått fötter till en person som fått för sig att drifta med 850 så blir det att lösa på annat sätt eller vänta tills man kan komma åt den och lyfta motor när man byter motorfästet. Det går inte ta underifrån med plånka och domkraft då remskivorna och oljetråget sitter där. Det vågar jag inte lyfta i iaf.

Det kommer nya tag. Än är bilen inte död iaf!

//Martin
Lucif3r skrev:Planka + domkraft under oljetråget fungerar utmärkt och skadar inget. Plankan är ju till för att fördela trycket över hela tråget, så det är ingen fara.
Det är ju inte långa biten du ska stötta upp motorn heller, och det är ju knappt halva vikten av en redan (relativt) lätt motor.
Helt rätt! Ja gjorde likadant när ja bytte på min V70R.

Apropå klonket, sitter batteriet fast ordentligt el är något annat löst i bilen?
Bild

Fick lyfta bra mer än vad jag trodde. Inte så att mitt gamla fäste hade arbetat sig neråt.

Bild

Motorfästet borta och rengjort lite snabbt. Satt lite halvhårt. Ett par ringnycklar på bra läng är att rekommendera.

Bild
Bild

Inte alls slut. Kunde vicka den från sida till sida utan större bekymmer. Det nya är rätt svårt att ens rubba.

Bild

Monterat bland skiten.

Bild

Får inte köra med slip/kapmaskiner eller svets i lokalen. Hittade ingen bågfil så fick stå och jobba med ett blad istället.
Skruvarna ville inte släppa innan de började bli runda.

Bild

Nu vart han av efter 5 minuter.

Bild

Ett styck fjäderben ute.

Bild

Glömde givetvis fjäderspännarna. Men vad jag kommer ihåg så är 60 fjädrarna så korta att de inte spänner utanför dämparens gängor. Hade lite flyt och kunde skruva av det för hand. Annars är det rent livsfarligt att lossa bultarna i toppen!

Bild

Ny topplagring och fjädersäte.

Bild
Bild
Bild

Helt slut! Detta händer bara inte på ett par månader. Att folk inte märker eller orkar bry sig när saker börjar bli dåliga?

Bild

Fick givetvis inte bort det nedre fästet häller. Kunde köra med knacken och hålla emot men det började rundas och rök bildades så gav upp och började handjaga istället.

Bild

Nu vart det på plats igen. Hoppas man inte ändrade allt för mycket på hjulvinklarna. Men får la dra in han igen annars. Stabilisatorstaget hittade även på plats efter kortet togs.

Bild

Klart även här som när på sista muttern som åkte iväg. hittade den senare och skruvades dit.

Besviken så fixades inte mina problem till fulla ändå. Det hoppar och lever i bilfan fortfarande. Dock bra mycket lugnare och nu är nästan bilen körbar istället. Mitt donk i framvagnen finns fortfarande kvar. Vad fan kan det vara. Finns ju liksom typ bara drivaxeln kvar nu och bussningar till K-hämmaren.

Det får helt klart bli nya tag framöver.
Tycker fortfarande ditt gamla fäste såg helt ok ut :P På mitt låg ju översta skruven nästan i höjd med den vänstra kanten :P
Hur mycket skiljde det i höjd mellan fästena ungefär? Skiljde det mer än 3cm KAN drivaxlarna tagit skada vilket kan förklara ditt oljud. Men vafan, klarade sig mina med bortåt 5cm lutning så bör dina ha klarat sig också.

Fjädersätena var ju inte mycket att hänga i granen dock :P
Fick du dit nå nya k-stag eller kör du utan för tillfället?
Blir ju att undersöka om drivaxlarna mm tagit skada isf. Typ enda kvar att göra nu :P
Glömde mäta men av bilder att döma och bilen känns med lättkörd så har det gjort märkbar skillnad.

K-stag är ditsatta. Tog ingen bild på det bara :P
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 16

Bud från utländsk intressent för […]

Shims under "bladfjäder"

På Sweedspeed är det några som by[…]

Kör Ctek Njord med lastbalansering