Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lucif3r
Lillarapunzel skrev:Min 940 -97 var en vit, manuellt styrd sedan med 135 hk motor. Har för mig att det var 2.3. SE - paket på den. Ingen turbo och inget extra där inte.

Ja, det märks att du har koll på dina bilar... :roll: .. ALLA 940 96+ är turbo, i ditt fall en lättrycksturbo.

En FIN S70 ska man inte betala mer än 15 för. Enda S70 som kanske kan kosta upp emot 40lök skulle väl vara en saffrans-färgad R.
Jag gav 10 för min V70 T5 för drygt 4 år sedan, av en granne. Och redan då hade jag kunnat få en likvärdig för lite mindre om jag letat runt lite. Skulle jag sälja den idag så skulle jag nog få kämpa en del om jag ville ha 15 för den, trots att det är en T5a, fräsch motor, fräsha bussningar osv osv. Min har nu rullat strax under 25k.
Användarvisningsbild
av FyoDisco
Lillarapunzel skrev:Men att få tid på denna verkstad tar desto längre tid!
Hög tid att boka en tid på verkstaden då! Som med det mesta måste man boka en tid innan man vill få det gjort. Det går inte att komma dit samma dag.
av Lillarapunzel
Lucif3r skrev:
Lillarapunzel skrev:Min 940 -97 var en vit, manuellt styrd sedan med 135 hk motor. Har för mig att det var 2.3. SE - paket på den. Ingen turbo och inget extra där inte.

Ja, det märks att du har koll på dina bilar... :roll: .. ALLA 940 96+ är turbo, i ditt fall en lättrycksturbo.

En FIN S70 ska man inte betala mer än 15 för. Enda S70 som kanske kan kosta upp emot 40lök skulle väl vara en saffrans-färgad R.
Jag gav 10 för min V70 T5 för drygt 4 år sedan, av en granne. Och redan då hade jag kunnat få en likvärdig för lite mindre om jag letat runt lite. Skulle jag sälja den idag så skulle jag nog få kämpa en del om jag ville ha 15 för den, trots att det är en T5a, fräsch motor, fräsha bussningar osv osv. Min har nu rullat strax under 25k.
Oj, vad billigt! :shock:
Trodde typ en T5a kostade 30-50 000 kr och en vanlig runt 25-30 000 kr. Det verkar så om man ser sig omkring iaf...
av Lillarapunzel
FyoDisco skrev:
Lillarapunzel skrev:Men att få tid på denna verkstad tar desto längre tid!
Hög tid att boka en tid på verkstaden då! Som med det mesta måste man boka en tid innan man vill få det gjort. Det går inte att komma dit samma dag.
Men det fattar jag väl också, är inte dum heller!
Vi ska boka i september-oktober, efter semestrarna. Då lär väntetiden vara mindre. Tills dess kör vi med den -utan släp- tills den inte längre orkar gå i 70-80 km/h.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lucif3r skrev:

Inte ens jag visste att alla 940 96+ har turbo :P
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Haha fy fan så dyra :shock:

Denna tar priset https://www.blocket.se/stockholm/Volvo_ ... m?ca=7&w=3
Sen så blir jag misstänksam då det på ett papper på bild 15 står Volvo V70 (HMM) vänta lite det är ju en S70 (HMM)

Visst den är dyr för att den har gått så lite men i mina ögon så har inte milen det minsta betydelse på en så där gammal bil, samt att det står komplett ifylld service bok :lol: :lol: det är ta mig tusan så jäkla enkelt att förfalska det (HMM) Sen så skulle jag aldrig någonsin köpa en sugmotor utan det ska vara turbomotor :-)-)
Användarvisningsbild
av Lucif3r
DayDreamer skrev:Inte ens jag visste att alla 940 96+ har turbo :P
Ska vi vara petiga så började det redan -95, men det finns några tidiga -95or som är sugisar och har M47-lådan(manuella då), och inte M90'in som alla senare med turbon har.
Så, förutsatt att bilen är orginal, så har alla 940is med M90-lådan turbo. Lärr att se skillnad på dom också, M90-spaken ser ut som "våra" när det gäller växellägena, medans M4x har backen brevid 1an och backspärr :P
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lucif3r skrev:
DayDreamer skrev:Inte ens jag visste att alla 940 96+ har turbo :P
Ska vi vara petiga så började det redan -95, men det finns några tidiga -95or som är sugisar och har M47-lådan(manuella då), och inte M90'in som alla senare med turbon har.
Så, förutsatt att bilen är orginal, så har alla 940is med M90-lådan turbo. Lärr att se skillnad på dom också, M90-spaken ser ut som "våra" när det gäller växellägena, medans M4x har backen brevid 1an och backspärr :P
aha ok :D
  • 1
  • 67
  • 68
  • 69
  • 70
  • 71
  • 159
XC90 USA Köp med motorproblem

Det låter som ett totalhaveri och ett motorb[…]

V50 2.0D 2005.

V50 2005. 2.0D Turbo stänger av sig spontant.[…]