Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

White skrev:Nej, blir svarta. Har ju det på både tryck och vacuumsidan till motorn redan, vill att det ska se "original" ut. :)
Absolut det ska vara svarta några blåa silikonslangar kommer inte i närheten av min bil heller. Jag avskyr dom blåa silikonslangarna :)
White skrev:Blev beställt ett vevhus filter med. Valde ett K&N då jag är jäkligt nöjd med deras luftfilter: http://www.auto-gruppen.se/webshop/skr_ ... -16mm.html
Det blir nog kanon K&N filter är ju ett bra märke :)
Hmm... Verkar som mina planer angående vevhusventen får läggas på is då jag läste att man inte får ha öppen vevhusvent på en turbomotor!? Då det blir atmosfärstryck
i vevhuset då så skulle tydligen inte oljan från turbons oljeretur orka rinna tillbaka ner i tråget med ett kommande turboras stundande. Katten också, jag som både beställt
lock och vevhusfilter! :?
Aj då synd att du inte läste det innan du beställde grejerna :( Men du kan väl skicka tillbaka dom eller? Du får väl annars klura ut någon lösning så att det kanske går att skarva på snyggt på ordinarie vehusvent?

Undrar hur alla turbos i 850 S/V70 som kör med täppt vevhusventilation så att det blir övertryck istället måste ju vara ännu värre än att ha vanligt atmosfärstryck.
White skrev:Hmm... Verkar som mina planer angående vevhusventen får läggas på is då jag läste att man inte får ha öppen vevhusvent på en turbomotor!? Då det blir atmosfärstryck
i vevhuset då så skulle tydligen inte oljan från turbons oljeretur orka rinna tillbaka ner i tråget med ett kommande turboras stundande. Katten också, jag som både beställt

Ehm.... Det där var något nytt. Enda skillnaden mellan öppen och sluten vevhusvent är att sluten har en slang som går till insugsröret, mellan turbo och LMM, medans öppen istället bara har ett filter på slangen istället.

Det som därimot kan hända är att bilen blir att gå fett, då den återcirculerande luften från vevhusventen, som styrboxen tror finns, ej längre finns.
DayDreamer skrev:Aj då synd att du inte läste det innan du beställde grejerna :( Men du kan väl skicka tillbaka dom eller? Du får väl annars klura ut någon lösning så att det kanske går att skarva på snyggt på ordinarie vehusvent?

Undrar hur alla turbos i 850 S/V70 som kör med täppt vevhusventilation så att det blir övertryck istället måste ju vara ännu värre än att ha vanligt atmosfärstryck.
Jag behåller grejerna för eventuellt framtida bruk. :)

Nej, dålig vevhusvent är nog ingen hälsokur för turbon.

Lucif3r skrev:
White skrev:Hmm... Verkar som mina planer angående vevhusventen får läggas på is då jag läste att man inte får ha öppen vevhusvent på en turbomotor!? Då det blir atmosfärstryck

Ehm.... Det där var något nytt. Enda skillnaden mellan öppen och sluten vevhusvent är att sluten har en slang som går till insugsröret, mellan turbo och LMM, medans öppen istället bara har ett filter på slangen istället.

Det som därimot kan hända är att bilen blir att gå fett, då den återcirculerande luften från vevhusventen, som styrboxen tror finns, ej längre finns.
Skillnaden mellan öppen och sluten är att öppen ger atmosfärstryck i vevhuset medan en frisk fungerande sluten ger undertryck. :)

Avvaktar helt med detta tills jag har mer kött på benen!
Har börjat förbereda inför ett stundande byte till justerbart Panhardstag. :)

Har inhandlat silvrig/antracit sprayfärg så det får samma kulör som mina krängningshämmare. Har även köpt nya skruvar och bricka. Observera att man får den ena
skruven fel när man beställer! :? Skruv nr. 982838 som skall sitta i bakaxeln får man en M12X20 där det ska vara en M12X60! Har påtalat detta för Volvobutiken, så
får vi se om dom löser det. :)

Köpte också en tub silikonfett för allt plast, gummi och poly, samt lågtemperaturfett för elektronik.

Grejerna.
Bild

Skruven som är för kort.
Bild

Fettet.
Bild
  • 1
  • 64
  • 65
  • 66
  • 67
  • 68