Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Jo man tackar, tjatar jag verkligen så mycket :lol:

745an har tyvärr blivit stående men jag har kvar den än. Kör väl en sväng med den då och då för att hålla liv i bromsarna men automatlådan är helt slut i den. Ska få tag på en manuell låda och kasta i den istället innan den säljs iväg.

Sen blev väl inte lådan bättre på den heller efter att ha kastat i drive i 4000 rpm i ett hårt försök att göra slut på torra vinterdäck men allt som hände var ett kort släpp sen började lådan slira istället :lol:
Användarvisningsbild
av päpplet
Gjorde ett försök i blästerskåpet och glasblästra ett insug som låg och skräpade och nu funderar jag på om jag ska lacka det i någon fräsig färg eller bara klarlacka det som det är.
Bild
Kanske ska prova Ståhls förslag med feltemas "tattarkrom" på burk och sen klarlacka det. Rent och fräscht ska det vara och gå att få rent från skit utan att blästra om :)

Har äntligen lyckats få tag på 30mm slang till bensinvärmaren, i rostfritt dessutom så nu är det bara en ljuddämpare till den som saknas 8)
Bild
Användarvisningsbild
av White
Tyvärr biter ju klarlack väldigt dåligt i rå aluminium, givetvis lite bättre då du blästrat, men ändå...
Prova med Volvos grundprimer och silvrig fälgfärg från Auto-K, det blir riktigt snyggt och dessutom jäkligt hållbar! :)

https://www.jagrullar.se/forum/images/fb/images_9a020121152362a14.jpg

Tjusigt med rostfri slang! :-)-)
Användarvisningsbild
av malin45
Galet att rutan sprack av att du helt enkelt stängde igen dörren, antingen så är du stark som en björn eller så är din framruta gjord av sandkorn av lägsta kvalitet. Kul tråd att följa för övrigt!
Användarvisningsbild
av päpplet
malin45 skrev:Galet att rutan sprack av att du helt enkelt stängde igen dörren, antingen så är du stark som en björn eller så är din framruta gjord av sandkorn av lägsta kvalitet. Kul tråd att följa för övrigt!
Man tackar :) Stark och stark, hade ett stenskott i ena hörnet som drog iväg när jag stängde

Har börjat lite lätt att riva ner originalmotorn men innan jag fått hem motorstativet får toppen med insug och grenrör sitta kvar så jag har nånting att lyfta i

Finn ett fel :lol:
Bild

Kanske syns bättre här
Bild
kan tillägga att lagret är helt slut det med

Liten låda grejs som blivit avplockat och som ska renoveras, blästras och lackas :)
Bild

Främre delen är rätt renplockad nu :)
Bild

Målet är väl att allt i motorutrymmet ska bli att se nytt ut när motorn ändå ska plockas ner i delar. Mer eller mindre utställningsskick är väl drömmen men om jag slipper skämmas för att öppna huven är väl de gott nog :lol:
  • 1
  • 63
  • 64
  • 65
  • 66
  • 67
  • 75

nä, det är fortfarande arbetare kvar d&a[…]

Jag har kört en bit över trettio mil n&a[…]

Byt Batteri ! Batteriet är helt nytt Jag s[…]

Fick hem en ny kabelsats från vparts men nu […]